0

اجاره انبار در تهران

اجاره انبار با قفسه

آوریل 24, 2021 در 10:51 ق.ظ توسط

اجاره انبار با قفسه

اجاره انبار با قفسه : بی‌تردید این ماهیت محصولاتی که قرار است در یک مکان برای مدتی نگهداری شوند است که ویژگی‌های محل مورد نظر ما را مشخص می‌کنند . به عنوان مثال برای نگهداری تجهیزاتی سنگین و حجیم نمی‌توانیم از همان سازوکاری استفاده کنیم که برای دپوی موادی فله‌ای یا رشته‌های طویل استفاده می‌کنیم.

با توجه به این توضیحات علاوه بر همه فاکتورهایی که تاکنون برای اجاره یک انبار خوب برشمردیم، باید این ویژگی مهم را نیز که همان نوع تقسیم‌بندی فضا و قفسه‌های آن است را نیز به لیستمان اضافه کنیم . حقیقتی که در خصوص اجاره انبار در جنوب تهران و اجاره انبار در غرب تهران یا هر کجای دیگر وجود دارد این است که بسیاری از افراد و مجموعه‌های متقاضی اجاره انبار تمایلی به صرف هزینه‌ای اضافه برای خرید و نصب تجهیزات انبارداری ندارند . این در حالیست که ممکن است با انتقال به انباری دیگر پس از سال‌ها بخشی از این استراکچر خریداری شده به کار ایشان نیاید .

از سویی دیگر در مواردی معدود و انگشت شمار هم پیش می‌آید که مالک مکان مورد نظر اجازه نصب سازه‌هایی اینچنینی را به مستأجر خود نمی‌دهد که این عامل نیز اهمیت یافتن انباری تخصصی را افزایش می‌دهد . در ادامه اجاره انبار با قفسه باید گفت که شما می‌توانید اطلاعات تکمیلی و به روز را پس از برقراری تماس با همکاران بنده در مجموعه انبارهای پیمان به دست آورید .

اجاره انبار با قفسه

چنانچه قصد اجاره انبار با قفسه را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که عموم این انبارها با سازه‌های سنتی پیچ و مهره‌ای قفسه‌بندی شده‌اند که با وجود انعطاف این سازه‌ها و امکان ایجاد تغییرات در ارتفاع و تعداد طبقات آن‌ها باز هم مناسب نگهداری از برخی محصولات نیستند ؛ در نتیجه لازم است تا در خصوص سایر روش‌های مرسوم طبقه‌بندی کالاها نیز اطلاعاتی داشته باشیم که در ادامه به بررسی سه مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت :

انواع روش‌های قفسه بندی انبار

 

پانل راک

این نوع قفسه بندی مناسب انبار کردن محصولات سنگین و نیمه سنگین بوده و اگرچه در آن امکان استفاده از لیفتراک وجود دارد اما محصولات به صورت دستی در آن بارگذاری می‌شوند . در سلسه مراتب انبارداری این روش برای نظم و ترتیب دادن به انبارهای اولیه کارخانه ها، انبارهای میانی، انبارهای ملزومات و ابزار و قطعات یدکی مناسب است .
از مهمترین ویژگی‌های این نوع قفسه‌ها می‌توان به قابلیت ارتفاع پنل، عدم محدودیت طبقات (متناسب با سقف انبار شماست)، قابلیت بارگذاری کالا در همه جهات ، امکان نصب پلکان برای برقراری ارتباط میان طبقات و تردد راحت‌تر افراد و همچنین استفاده از بالابرها میان قفسه‌ها اشاره کرد .

پالت راک ( راهرو عریض و باریک )

بسیاری از مجموعه‌های فعال در حوزه ساخت یا عرضه قطعات یدکی حجیم صنعت خودروسازی، سازنده یا وارد کنندگان لوازم خانگی، کارگاه‌های تولیدی یا سالن‌های تولید با محصولاتی سر و کار دارند که اولاً دارای وزن زیادی بوده و نمی‌توان آن‌ها را به سادگی تکان داد و ثانیاً بر روی پالت‌هایی از پیش قرار گرفته‌اند .

وجود پالت‌های چوبی، پلاستیکی و فلزی به ما این اجازه را می‌دهد تا بتوانیم با کمک لیفتراک آن‌ها را جابجا کنیم، اما دسته‌بندی و انبار کردن آن‌ها چطور!؟ در پاسخ به این شبهه باید گفت که می‌توان بواسطه این پالت‌ها و همچنین قفسه‌های پالت راک که امکان نگهداری از محصول با پالت آن را دارد محصولات مذکور را نیز بدین شکل ذخیره کرد .

این محصولات دارای شباهت زیادی به پانل راک‌ها بوده و تنها تفاوتشان با گروه مذکور وجود بازوهای ارتباطی در هر طبقه به جای یک سینی فلزی یکدست و یک تکه است .

گاهی فضای در دسترس ما به نسبت محصولاتی که داریم کم، کوچک و محدود است، به همین دلیل نیاز داریم تا از این مکان استفاده‌ای حداکثری کنیم که با کم کردن فواصل ردیف قفسه‌ها و استفاده حداکثری از ارتفاع میسر می‌شود . با نظر به این توضیحات می‌توان گفت که برپایی این ساختار در بسیاری از کارخانجات، سردخانه‌های صنعتی، انبارهای بشکه و کویل، لوازم خانگی سنگین نظیر گاز یا لباسشویی و انبار فروشگاه‌های بزرگ کاربرد فراوانی دارد .

از جمله مزیت‌های شاخص این قفسه‌ها می‌توان به امکان استفاده حداکثری از ارتفاع، کاهش فضای از دست رفته بواسطه لیفتراک، قابلیت سفارشی سازی و تعبیه در اندازه‌های دقیق مشتری، مدیریت آسان همه مواد و نهایتاً استفاده بهینه از فضای انبار اشاره کرد.

درایوین راک در اجاره انبار با قفسه

در مواقعی که محصولات نگهداری شده همگن بوده و تفاوتی با یکدیگر نداشته باشند، تفاوت چندانی ندارد که از اول یا از آخر یک ردیف مشخص آن‌ها را برداریم . با توجه به این اصل ساده، این نوع قفسه‌بندی دارای ریلی متحرک در کف خود بوده که باعث حرکت پالت‌ها بر روی محوری افقی می‌شود .
از نکات جالب این روش می‌توان به امکان برپایی سیستم LIFO و FIFO در آن اشاره کرد که سبب می‌شود تا بتوانیم بنا به خواست خود یا سیاست‌های مجموعه، ابتدا آخرین اولین محصول ورودی را برگزینیم یا آخرینشان را ! این ویژگی‌ها در مواقعی که ممکن است محصولات مورد نظرمان فاسد یا خراب شود از اهمیت زیادی برخوردار است .

دیدگاهتان را بنویسید