0

اجاره انبار در تهران

اجاره انبار مواد غذایی

فوریه 2, 2021 در 1:59 ب.ظ توسط

اجاره انبار مواد غذایی

اجاره انبار مواد غذایی : چنانچه در نحوه زندگی جانوران مختلف تجسس کنیم،  می‌بینیم که بسیاری از آن‌ها به صورت غریزی در فصول گرم سال آذوقه مورد نیاز خود را به منظور استفاده در فصل سرما ذخیره کرده و بدین ترتیب خود را از تلف شدن در اثر گرسنگی نجاب می‌دهند . با صرف نظر از موجوداتی که به مکان‌های گرم مهاجرت کرده یا با سازگاری و خواب زمستانی این دوره چند ماهه را می‌گذارند، بسیاری از جانوران دست به ذخیره مواد غذایی زده و با جمع‌آوری آن‌ها به طریقی آینده‌نگری می‌کنند.

در همین رابطه می‌توان از حشراتی نظیر مورچه و جانورانی نظیر سنجاب‌، موش‌ و سگ‌های آبی به عنوان حیواناتی که به انبار کردن مواد غذایی در فصول گرم سال و استفاده از آن‌ها در فصل سرما می‌پردازند یاد کرد.

اگرچه در این مورد مقایسه انسان و حیوانات اقدام جالبی به نظر نمی‌رسد، اما هدف از ذکر این مثال‌ها بیان این نکته است که حتی در طبیعت و به صورت غریزی نیز اگر بخواهیم تنها یک محصول را ذخیره کنیم، آن پدیده ماهیتی خوراکی دارد.

امروزه غذای تولید شده در قالب خروجی خط تولید یک کارخانه، محصولیست که بواسطه نگه‌دارنده‌های خوراکی امکان ذخیره‌سازی به مدت چند ماه یا حتی چند سال را دارند، در نتیجه اینکه زمان استفاده بیشتری در مقایسه با مواد مصرفی فوق‌الذکر داشته و به همین دلیل نیز مجال نگهداری اصولی و منظم از آن‌ها وجود دارد.

در همین رابطه لازم به ذکر است که نه اندوختن ثروت زیاد، نه انبار کردن محصولات لوکس و ارزنده، نه نگهداری از آثار هنری و نه هیچ پدیده دیگری به اندازه نگهداری از این مواد نمی‌تواند مهم و توجیه‌پذیر باشد؛ در نتیجه اینکه قصد داریم تا در ادامه به بررسی اجاره انبار مواد غذایی به عنوان بنیادی و اجتناب‌ناپذیرترین کالایی که می‌توان در انبارها نگه داشت بپردازیم.

 

اجاره انبار مواد غذایی

همانطور که بدان اشاره شد، مواد غذایی در کنار آب و هوا به دلیل اینکه سوخت مصرفی بدن ما بوده و بدون آن مدت زیادی را زنده نخواهیم ماند، یکی از مهمترین فرآورده‌هاییست که می‌توان (و باید) در انبارها نگهداری کرد . رجوع به تاریخ معاصر کشورمان و نسل‌کشی بزرگی که در اثر قحطی سال‌های ۱۲۹۶ تا ۱۲۹۸ هجری شمسی و در بحبوحه جنگ جهانی اول رخ داده است به خوبی مبین این موضوع است که تولید، انبار کردن و عرضه به موقع آن به مصرف‌کنندگانش تا چه میزان می‌تواند مهم و حائز اهمیت باشد .

در همین رابطه بدیهیست که تولیدکننده، واسطه و فروشندگان فراوانی به منظور سررسیدن موعد فروش یا تخلیه قفسه‌های فروشگاهیشان نیازمند مأمنی برای نگهداری از این محصولات هستند که اجاره انبار می‌تواند راهکار مناسبی برای رسیدگی به این مسأله مهم باشد .

در همین رابطه لازم به ذکر است که با صرف نظر از محصولاتی که حتماً باید داخل یخچال قرار گرفته و یا امکان نگهداری بلند مدت از آن‌ها وجود ندارد، دیگر محصولاتی که تاریخ انقضایی بلند مدت دارند می‌توانند در انبارهایی با ویژگی‌های خاص نگهداری شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت :

ویژگی یک انبار خوب برای نگهداری از مواد خوراکی

می‌دانیم که مواد غذایی حتی اگر در بسته‌بندی باشند، مستلزم نگهداری در محیطی خشک و خنک به دور از تابش مستقیم آفتاب هستند، در نتیجه وجود انباری سرپوشیده (با نورپردازی لامپ‌های فلورسنت و فاقد دریچه‌های نورگیر)، دارای تهویه مناسب و فاقد نم یا جریان آب در نگهداری صحیح از این اقلام بسیار تآثیرگذار می‌باشد.

در گام بعدی، از آنجایی که این محصولات جنبه خوراکی داشته و مسمومیت آن‌ها می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به مصرف‌کنندگانشان بزند، پس این محل باید از نظر وجود آفات، حشرات یا زباله‌هایی که ممکن است به سلامت این مواد لطمه بزند به دور باشد .

اگرچه میزان دمای مطلوب رابطه مستقیمی با ماهیت محصولات دارد، اما بدیهیست که این مقدار برای محصولاتی که بیرون از یخچال نگهداری می‌شوند نیز نباید بیش از ۱۵ درجه سانتی‌گراد باشد . در اجاره انبار مواد غذایی ، خصوصی بودن فضا از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که بدین واسطه رفت و آمدهای پیرامون آن محدود می‌شود .

اگرچه برای افراد غیر متخصص این عامل می‌تواند بی‌اهمیت باشد، اما جنس کف این اماکن نیز از جمله معیارهای مهم اجاره انبار مواد غذایی به حساب می‌آیند . در همین رابطه بهتر است تا کف انبارهای مواد غذایی موزاییکی یا سرامیکی بوده تا بدین واسطه بتوان آن را شست. وجود پالت‌های فاصله گذار میان بسته‌بندی‌ها و سطح زمین می‌توان جایگزینی برای سطوح مذکور باشد .

در نهایت لازم به ذکر است که دیوارهای این اماکن باید رنگ شده یا قابل شست‌ و شو باشند .

دیدگاهتان را بنویسید