0

اجاره انبار در تهران

اجاره انبار یافت آباد

ژوئن 16, 2021 در 11:10 ق.ظ توسط

اجاره انبار یافت آباد

اجاره انبار یافت آباد : امروزه نام بسیاری از محلات تهران با کالا یا خدمتی خاص به نحوی اجین شده اند که وقتی نام آن‌ها را به زبان می‌آ‌وریم، افراد غیر ساکن در آن محلات بلافاصله به یاد محصولات یا سرویس‌های مذکور در هریک از آن‌ها می‌افتند و بالعکس! به عنوان مثال خیابان انقلاب ما را به یاد کتاب یا لوازم التحریر تخصصی انداخته و بالعکس، با شنیدن نام خیابان جمهموری عموماً به یاد لوازم صوتی و تصویری، موبایل، کنسول بازی و … می‌افتیم و یا با شنیدن نام موتورسیکلت و اقدام به خرید آن خیابان‌های ۱۷ شهریور یا رازی (گمرک) را به یاد می آوریم !

در همین رابطه چنانچه امروز در خصوص یافت آباد نظر عموم مردم شهر را بپرسیم، بعید است شخصی در اظهارات خود اشاره‌ای به بازار مبل و بورسی که در این منطقه وجود دارد نکند؛ فلذا می‌توان گفت که نام این محله نیز با مبلمان و محصولات هم رسته آن درآمیخته و بخش قابل توجهی از متقاضیان اجاره انبار یافت آباد را کسبه فعال در این صنف تشکیل می‌دهند .

درباره یافت آباد

یافت آباد از آن دست محلاتی در پایتخت است که با وجود قدمت زیاد، بواسطه گسترش پایتخت به قسمت‌های جنوب غربی آن اضافه شده است . در همین رابطه نخستین نشانه‌هایی از این ناحیه که پیشتر با نام قلعه یا غار غربی هم شناخته می‌شده است را می‌توان یافت در اواخر دوره زندیه یافت، جایی که گفته می‌شود برخی از بازماندگان این طایفه پس از کشته شدن لطفعلی خان زند توسط آقا محمد خان قاجار به این ناحیه متواری شدند .

در ادامه لازم به ذکر است که با گذر زمان و زندگی در کنار بومیان این منطقه، این افراد نیز به بخشی از ساکنین دائمی آن تبدیل شده و همینک نیز می‌توان زندهایی که مستقیماً از لرستان، نهاوند و ملایر به این منطقه آمده‌اند را یافت .

با گذر از تاریخچه این محله، باید گفت که این محله هم اکنون در منطقه ۱۸ شهرداری تهران جای گرفته و از روی نقشه میان خیابان‌های شهید مهتدی ، هاشمی ، الغدیر  و همچنین بزرگراه آزادگان محصور است .

اجاره انبار یافت آباد

همانطور که اشاره شد بخش اعظمی از کسبه این محل را فعالین حوزه مبلمان، دکوراسیون داخلی و چوب تشکیل می‌دهند . اگرچه این مناطق و واحدهای تجاری آن تنها حکم نمایشگاهی برای عرضه آخرین محصولات یک مجموعه را بر عهده دارند، اما از آنجایی که همه آن‌ها دارای آنچنان ساختار قدرتمندی نیستند که محصولات خود را به صورت کارخانه‌ای تولید نمایند، ملزم به بهره‌گیری از توانایی نیروی کار انسانی بوده و ساخت این محصولات را به صورت کارگاهی پیش می‌برند .

با فرض ساخت این محصولات در محیطی کارگاهی (از منبت کاری تا رویه کوبی و …) ، پرواضح است که این مراکز هرچه به فروشگاه اصلی نزدیکتر باشد بهتر است، اما از آنجایی که محدودیت‌هایی در خرید و اجاره یا کاربری‌هایی اینچنینی وجود داشته و از سویی هم نمی‌توان خیلی دور از این مرکز به فعالیت پرداخت، در اختیار گرفتن مکانی در حوالی این منطقه به عنوان کارگاه یا اجاره انبار یافت آباد نقشه خوبی به نظر می‌رسد که توأمان ویژگی‌های فوق را در بر دارد .

در ادامه چنانچه بخواهیم از منظر انبارداری به این قضیه نگاه کنیم، وجود ۴ یا ۵ دست سفارش آماده (مبلمان و سرویس ناهارخوری) می‌تواند فضای قابل توجهی را اشغال کند . از آنجایی که نمی‌توان در کارگاه یا فروشگاه این محصولات را نگه داشته و همچنین امکان نگهداری از آن‌ها در فضای باز هم وجود ندارد، در صورتی که به هر دلیل امکان ارائه آن به مشتری وجود نداشته باشد ، فروشنده این محصول با معادله‌ای چند مجهوله مواجه خواهد شد که راه حل آن اجاره یک انبار در نزدیکی خودشان می‌باشد .

مجموعه انبارهای پیمان

با نگاه به نقشه یافت آباد و بررسی مراکز تخصصی اطراف آن که به اجاره انبار در جنوب تهران و اجاره انبار در غرب تهران مشغولند، می‌بینیم که در محدوده جنوب شرقی این محله و در فاصله‌ای کمتر از ۱۰ دقیقه تا آن، مجموعه انبارهای پیمان وجود داشته که با داشتن امکاناتی لازم برای برپایی یک کارگاه یا انبار، می‌تواند پشتیبان مطلوب و استانداردی برای نمایشگاه‌های مبلمان باشد .

در همین رابطه امنیت بالای محل در شبانه روز که توسط نیروهای انسانی و سامانه‌های نظارتی – امنیتی تأمین می‌شود، امکان دسترسی به انبار در هر ساعت از شبانه روز ، حضور نیروی کار متخصص در محل، تنوع متراژ انبارها، وجود تجهیزات ترابری ، وجود خیابان‌کشی های عریض، وجود برق سه فاز، آب ، گاز، تلفن و اینترنت و نهایتاً نزدیکی به محله مورد نظر از جمله عواملیست که سبب می‌شود تا اجاره انبار یافت آباد در مجموعه انبارهای پیمان تحقق یابد .

دیدگاهتان را بنویسید