0

اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در جنوب غرب تهران

نوامبر 15, 2018 در 7:57 ق.ظ توسط

اجاره انبار در جنوب غرب تهران

اجاره انبار در جنوب غرب تهران : اگر نقشه تهران را در نوعی تقسیم بندی غیر رایج ، به جای شمال ، جنوب ، شرق و غرب به شمال شرق ، شمال غرب ، جنوب شرق و جنوب غرب تقسیم کنیم ، مورد آخر یکی از جذاب ترین حوزه های صنعت و اجاره انبار در تهران می باشد .

در این نوع تقسیم بندی ، دو ناحیه فوقانی بواسطه برخورد با رشته کوه های البرز ، رونق چندانی در کسب و کار های صنعتی و انبار ندارند ، چرا که ویژگی های شهری ، امکانات رفاهی قابل توجه آن و آب و هوای این محدوده سبب شده است تا خانه های مسکونی در آن ها از ارزش فراوانی برخوردار شده و عرصه ای برای خودنمایی واحدهای صنعتی به وجود نیاید . مرزهای خارجی این نواحی هم که از شرق به لواسان و از غرب به سولقان می رسد ، عمدتاً یا مملو از موانع طبیعی همچون کوه و دره می باشند که مناسب کار صنعتی نیستند و یا در صورت وجود داشتن (مانند کارگاه های جاجرود) آنچنان متمرکز و بزرگ نمی باشند که به عنوان شهرکی صنعتی و قطب تجاری بتوان به آن ها نگاه کرد .

این در حالیست که اگر نیمه پایینی شهر را در این دسته بندی از جاده دماوند (برای شرق) و آزاد راه تهران-کرج (برای غرب) در نظر بگیریم ، به علت عدم وجود مانعی جغرافیایی و وجود دشتی باز ، امکان رشد و توسعه شهر بعلاوه رونق صنایع و کارخانجات بیشتر بوده است . اگر تنها قصد برشماری شهرک های صنعتی این ناحیه را داشته باشیم در ربع جنوب شرقی شهرک هایی همچون خاوران (با ۱۲۰۰ واحد فعّال) ، قرچک ، عباس آباد (با ۹۰۰ واحد فعّال) ، دمنده ، پیشوا و مجموعه های صنعتی کوچک و بزرگ دیگری به چشم می خورد . در ربع جنوب غربی نیز بواسطه وجود شهرهایی نظیر قدس ، اندیشه ، رباط کریم ، اسلامشهر ، پرند ، کرج و حتی ساوه ، محدوده مورد نظر دارای نیروی انسانی و مصرف کننده از هر دو سو می باشد ، در نتیجه می توان شاهد مجموعه های بیشتری در این ناحیه بود . شهرک های صنعتی دهک ، صبوران پلیمر ، پرند ، نصیر آباد ، چهاردانگه (با ۴۰۰۰ واحد فعّال) ، بهارستان ، شهرک صنعتی اشتهارد (با ۷۰۰ واحد فعّال) و … از جمله شاخص ترین مجموعه های این قسمت هستند .

همانطور که دیده می شود محدوده جنوب غربی اگر بیش از همسایه شرقی خود صنعتی و تجاری نباشد ، کمتر از آن نیز نیست . در این ناحیه پول ، کالا و خدمات جریان دارد ، لذا اجاره انبار در جنوب غرب تهران به عنوان یکی از لازمه های آن حیاتی می باشد . اجاره انبار در جنوب غرب تهران سبب می شود تا مواد خام و محصولات مونتاژی پس از ورود به استان از طریق دو فرودگاه موجود یا آزاد راه های غربی کشور ، تا موعد استفاده در بستری استاندارد و مطمئن نگهداری شده و پس از آن نیز تا ارسال به خارج از کشور، نمایندگی های داخلی و خرده فروشندگان در این مکان نگهداری شوند .

در ادامه لازم به ذکر است که جنوب غرب تهران علاوه بر شهرک های موجود ، در مرزهای داخلی خود نیز غنی بوده و با توجه به کثرت جمعیت و به تناسب آن مشاغل پر تعداد ، اجاره انبار در جنوب غرب تهران از محبوبیت زیادی برخوردار باشد . اگر مناطق ۹ ، ۱۰ ، ۱۷ ، ۱۸ ، ۱۹ و ۲۱ را ربع جنوب غربی تهران بدانیم ، نواحی مذکور با در بر گرفتن محله هایی همچون مهرآباد ، سلسبیل ، کارون ، اسکندری ، اکبرآباد ، جی ، بریانک ، آذری ، نواب ، یافت آباد ، خزانه ، فلاح ، عبدل آباد ، شاد آباد ، نعمت آباد و ده ها محله نامدار دیگر بازار خوبی برای فروش محصولات گوناگون و مایحتاج عموم مردم می باشد ؛ از آن گذشته قیمت مناسب زمین های مذکور سبب می شود تا  اجاره انبار در جنوب تهران و  اجاره انبار در غرب تهران بیش از سایر نقاط شهر مقرون بصرفه بوده و کسبه این مناطق بدون نیاز به خروج از شهر بتوانند از اموال خود حراست و استفاده نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید