0

اجاره انبار در تهران

انبار صنعتی در جنوب تهران

مارس 3, 2019 در 6:12 ق.ظ توسط

انبار صنعتی در جنوب تهران

انبار صنعتی در جنوب تهران : زمانی که از جنوب تهران سخن می گوییم هم محله های پایین شهر ، هم مناطق جنوبی خارج از پایتخت و هم نواحی پایین تر از مرزهای جنوبی استان تهران می توانند مورد نظر باشند که در مبحث انبار صنعتی در جنوب تهران هر سه مورد آن ها حائز اهمیتند .

 

با فرض اینکه خیابان انقلاب را خطی افقی از میانه تهران بدانیم ، از مناطق ۹ تا ۲۰ (به انضمام بخشی از منطقه ۲۱ و تنها قسمتی از منطقه ۱۳) در نیمه پایینی تهران قرار می گیرند ؛ اما باتوجه به اینکه در نظر عموم مردم بازار بزرگ پایتخت معیاری برای تعیین میزان شمالی و جنوبی یک محله می باشد ، می توان مناطق ۱۵ تا ۲۰ را جنوب تهران نامید . اهالی این محدوده که از مهمترین محلات ، خیابان ها و میادین آن می توان به افسریه ، دولت آباد ، بهمن ، خزانه بخارایی ، قلعه مرغی ، ابوذر ، راه آهن ، شوش ، خراسان ، مولوی ، قزوین ، شمشیری ، یافت آباد ، عبدل آیاد ، رجایی ، معراج ، جهاد و نهایتاً شهر ری اشاره کرد ، از جهات مختلفی در شرایط اقتصادی تهران و به اقتضای آن کل کشور تاثیر گذارند .

وجود جمعیت قابل توجه این محدوده سبب شده است تا علاوه بر خیل عظیمی از مصرف کنندگان موجود در این قسمت که تبادلات مالی آن ها می تواند رقم چشمگیری شود ، به عنوان نیروی کار نیز در حرکت دادن چرخه صنعت و اقتصاد کشور موثر بوده و در کسوت های گوناگونی به تسریع جریان کالا کمک کنند . در همین رابطه بی علت نیست که مجموعه ای مانند انبار پیمان ، با قرار گرفتن در بزرگراه آیت الله سعیدی و شهرک حضرت ولیعصر (منطقه ۱۸) توانسته است تا علاوه بر نگهداری از محصولات تجّار و مجموعه های عرضه کننده کالا از بازار و کارخانجات حومه شهر ، با حراست از دارایی هایی هایی که ساکنین مناطق مذکور نزد آن به امانت می گذارند به وظیفه خود به نحو احسن در زنجیره تامین عمل نماید .

با گذر از این مقیاس ، اگر هدف ما از اجاره انبار در جنوب تهران ، انباری در مناطق بیرون شهر باشد ، در حقیقت وارد محدوده شهرستان های پاکدشت ، ورامین و ری شده ایم که اهمیت وجود انبارهای صنعتی در آن ها بیشتر به چشم می آید . می دانیم که مسیر های جنوبی ، جنوب غربی و جنوب شرقی تهران – از جمله جاده شهریار ، آزادراه تهران – ساوه و تهران – قم ، جاده ساوه ، جاده قم ، بهشت زهرا ، جاده ورامین و خاوران (امام رضا علیه السلام) که عملاً خارج از محدوده شهرداری تهران و مناطق ۲۲ گانه آن قرار دارند ، در سر راه خود به شهرک های صنعتی فراوان یا کارخانجات مستقلی برخورد می کنند که هریک از آن ها مشغول به تولید و عرضه محصولی خاص هستند . در همین رابطه از آنجایی که هرکدام از این مجموعه ها نیازمند مواد اولیه در خط تولید خود بوده ، دارای محصولات نیمه تمامی هستند که باید به منطقه دیگری برای مونتاژ و تکمیل منتقل شوند و همچنین محصولات آماده به فروشی دارند که در صف ترانزیت یا شروع فصل تزریق به بازار قرار گرفته اند ، پس اجاره انبار صنعتی در جنوب تهران سبب می شود تا پدیده های مذکور در قالبی استاندارد و منظم نگهداری شده و با رعایت اقداماتی که از یک سو با سلامت این کالا ها در منافات نیست و از سویی دیگر در صورت نیاز می توان به سرعت و دقت بالایی به آمار و خود محصولات دست پیدا کرد ، طبقه بندی گردند .

همه اینها در حالیست که حتی اگر منظور از جنوب تهران ورای مرزهای استان هم باشد ، اجاره انبار صنعتی در جنوب تهران از همسایگان این ناحیه – یعنی سمنان ، قم و مرکزی – گرفته تا سایر استان های کشور سبب می شود تا تولید و عرضه کنندگان مطرح هر استان ها در پایتخت به عنوان قطب اقتصادی کشور یک پایگاه ثابت داشته و در صورت نیاز بتوانند به خواسته متقاضیان پر تعداد این ناحیه پاسخی درخور که سود فراوانی برای ایشان در بر دارد بدهند .

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید