0

اجاره انبار در تهران

انبار عمومی چیست

دسامبر 15, 2018 در 7:13 ق.ظ توسط

انبار عمومی چیست

انبار عمومی چیست : در اینکه اجاره انبار در تهران یا دیگر شهرستان ها هزینه هایی از قبیل سرمایه اولیه خرید یا اجاره مکانی را می طلبد شکی نیست ، در اینکه این حوزه فعالیتی ، تخصصی بوده و تنها به چینش محصولات یا تلنبار کردن مواد بی قالب محدود نمی شود هم شکی نیست ، از همه مهتر در مواردی هم نمی توان از داشتن یک انبار به منظور نگهداری از سرمایه خود چشم پوشی کرد ؛ در نتیجه با سه معادله سه مجهولی مواجه هستیم که یافتن پاسخ بهینه آن می تواند به تخصیص بهتر منابع مالی و انسانی مجموعه ما همچنین بهینه کردن سود آن منجر شود . در همین رابطه انبار هایی تحت عنوان انبار های عمومی مشغول به فعالیت هستند که با آن ها بیشتر آشنا می شویم .

در پاسخ به این سوال که انبار عمومی چیست باید ابتدا اندکی با این مفهوم در چارچوب های خصوصی آشنا شویم و سپس گستره تعریف شده را از اختیار تنها یک فرد یا مجموعه ، به چندین مشتری تعمیم دهیم . در انبار های خصوصی ، مکانی که تحت رهن ، اجاره یا تملّک ماست ، کاملاً در اختیار ما بوده و هر زمانی که بخواهیم می توانیم به آن مراجعه کنیم . با اینکه این امر پدیده مثبت و مطلوبیست ، اما از سویی دیگر همه هزینه های جانبی آن از قبیل پول آب و برق ، تجهیزات ایمنی ( مانند سیستم اطفاء حریق) و امنیتی – انسانی یا دیجیتالی – انبارداری و انبارگردانی ، بارگزاری و تخلیه و همه امور مربوط به دپوی کالا نیز نیازمند توجه خود این صاحب امتیاز می باشد . حال در مورد اینکه انبار عمومی چیست باید گفت که در این مجموعه ، یک سامانه مادر که دارای مجوزهای لازمه از مراجع مختلف بوده و نیروهای متخصصی در امر انبارداری ، باربری و نگهبانی در اختیار دارد ، به جای نگهداری از محصولات تنها یک مجموعه ، با تعداد موکلین بیشتری در ارتباط است .

در این نوع انبار داری ، محیط در دسترس مجموعه مذکور تحت شرایط و متراژ های گوناگونی تقسیم بندی می شود ؛ به عنوان مثال در همین مجموعه انبارهای پیمان به عنوان متخصص در امر اجاره انبار در جنوب تهران و اجاره انبار در غرب تهران ، قریب به بیست هزار متر مربع زمین شهری که در اختیار بوده است ، به پنجاه واحد ۵۰ متری به بالا (حداکثر ۱۰۰۰ متر مربع) تقسیم شده است تا با ایجاد این تنوع ، مناسب با نیاز هرگونه مراجعی باشد .

اما ماهیت اینکه انبار عمومی چیست به همین جا ختم نمی شود ، اینکه مجتمعی متشکل از تعداد زیادی انبار بوده و نیروهایی برای حمل بار نیز در آن نزدیکی وجود داشته باشند امر جدیدی نیست ، مخصوصاً اینکه هر واحد به صورت مستقل عمل کرده و تنها قسمت عمومی این مجموعه راه های عریض مخصوص عبور کامیون ها می باشد . در همین رابطه عاملی که به سوال انبار عمومی چیست پاسخی درست و قابل قبول می دهد هسته اصلی این انبار ها در نگهداری از وسایل و مواد اولیه است .

انباردار عمومی به عنوان یکی از مصادیق برون سپاری امور ، با داشتن ارتباطی مستقیم با کارفرما ، اگر قرار به دریافت کالایی باشد این کار را انجام می دهد ، اگر قرار بنا به ارسال محصولاتی باشد نیز همینطور و چنانچه فردی آمار سرمایه خود را بخواهد می تواند از وی بگیرد . از مزایای این کار سبک شدن بسیاری از اموریست که وقت و انرژی صاحبان سرمایه را می گیرد .

حال چطور می توان از صحت کار و درستی اعمال این مجموعه ها اطمینان حاصل کرد ؟ مجموعه پیش روی دارای گواهینامه و پروانه های متعددی از سازمان های ذیصلاح است ، مدارکی که اخذ هریک مستلزم داشتن پیشنیازهای سخت افزاری متعدد و اعتباری کافی بوده است . بی تردید هیچ مالی به اندازه ای ارزش ندارد که با این اعتبار و آوازه برابری کند ، با این حال چنانچه فردی از سلامت کالاهای خود نگران است ، می توان با کمک بیمه این محصولات با خیال راحت به بقیه کارهای خود برسد و بداند چنانچه خدشه ای به این محصولات وارد شود می تواند خسارت آن را دریافت نماید .

دیدگاهتان را بنویسید