0

اجاره انبار در تهران

جاگذاری کالا در انبار

فوریه 23, 2019 در 8:20 ق.ظ توسط

جاگذاری کالا در انبار

جاگذاری کالا در انبار : پس از اینکه به منظور حراست از کالاهای خود و یا نگهداری از دارایی مجموعه ای که در آن کار می کنیم انباری را اجاره کردیم ،  محصولات مورد نظر را پس از ورود به کشور و یا ترخیص از خط تولید به این مکان منتقل می شوند . این محصولات که تا موعد فروش یا مصرف مستلزم نگهداری در این مکان هستند باید با اسلوب و قواعد مشخصی نگهداری شوند تا کیفیت خود را از دست نداده ، از بین نروند و در صورت نیاز به سادگی و سرعت پیدا شوند . در همین رابطه در مرحله نخست جایگذاری کالا در انبار باید به این نکته توجه داشته باشیم که آیا ذات کالاهای ما با انباری که در آن مشغول به فعالیت هستیم همخوانی دارد یا خیر ! این مورد که بیشتر در رابطه با کارخانه ها و مجموعه های بزرگی که دارای چندین انبار هستند به چشم می آیند بیانگر این نکته است که در صورت وجود انباری با شرایط ایده آل و نزدیک تر به ویژگی های محصولات مورد نظرمان ، آن را انتخاب کنیم .

این تعدد گزینه که در مرحله اجاره انبار در تهران نیز می تواند صادق باشد ، به متراژ و ارتفاع یک انبار ، تعداد ستون هایی که در آن وجود دارد ، تعداد ورودی و خروجی ها ، وجود یک سکوی بارگیری در آن ، شکل کلی زیر بنا ، نورگیری ، کیفیت تهویه هوا ،  دسترسی به شهر ، نزدیکی به راه های ارتباطی و مجموعه عواملی که ماهیت کالا آن ها را تعریف می کندبستگی داشته و باید به یک گزینه واحد ختم شوند .

در قدم بعدی در میان انبارهایی که ویژگی های مشترکی دارند ، اولویت ما باید انتخاب مکانی که دارای تجهیزاتی متناسب با محصولات ما – به عنوان مثال جرثقیل های سقفی ، لیفتراک یا نیروی کار انسانی – هست باشد که هر کدام مطلوب جابجایی و جایگذاری محصولاتی خاص در انبار می باشند .

پس از اینکه انبار مورد نظر خود را انتخاب یا اجاره کرده و محصولات مورد نظرمان را به درب آن رساندیم ، توجه به خصوصیات فیزیکی آن ها به منظور قرار دادن در مکانی مناسب در اولویت جاگذاری کالا در انبار قرار می گیرد .  به عنوان مثال اینکه اگر جسمی سبک و کوچک بود می‌تواند در مناطق دورتر از درب انبار و قفسه های فوقانی قرار گیرد ، در حالیکه لازم است تا محصولات سنگین به منظور سهولت در ورود و خروج در نقاط نزدیک به درب انبار و بر روی سطح زمین قرار گیرند . بدیهیست که نحوه ذخیره کردن کارتن با بشکه یا گونی با پالت فرق دارد ، پس با تحقیق در مورد بهترین روش ذخیره آن ها – مثلاً اینکه با ارتفاع روی هم چیده نشده و یا با چینش غیر اصولی مقدمات تخریب و تغییر شکل لایه های زیرین فراهم نشود – می توان از آن محافظت کرد . توجه به ویژگی های شیمیایی این محصولات نیز که عبارت اند از امکان فاسد شدن یک محصول ، حساسیت به گرما که به انفجار و اشتعال آن می انجامد ، سمی بودن آن ها ، خاصیت خورندگی این مواد ، بوی نامطبوعشان و … سبب می شود تا محدودیات بیشتری در جایگذاری اعمال شود .

 چنانچه تجربه جاگذاری کالا در انبار ، مراجعه به یا کار در آن را داشته باشید به خوبی می دانید که برخی از محصولات دارای محبوبیت بیشتری نسبت به سایر آن ها بوده و برخی از محصولات نیز کاربرد و طرفداران کمتری دارند . به عنوان مثال محصولی که در خط تولید و در ساختار هر محصول استفاده می شود با همان سرعتی که مصرف شود با همان سرعت نیز خریداری و جایگذاری می شود ، در نتیجه می توان گفت که به صورت روزانه وارد انبار شده و به صورت روزانه هم از آن خارج می‌شود ، لذا به هنگام قرار دادن آن ها باید این محصولات را در قفسه های نزدیک به درب ورودی بگذاریم تا زحمت بارگذاری و ارسال آن ها کمتر شود .

 تجربه نشان می‌دهد که در زمینه جاگذاری کالا در انبار و نگهداری از وسایل موجود در آن ، موارد متعددی پیش می آید که محصولاتی که با یکدیگر در ارتباط بوده و به صورت همزمان در ساختار کالایی ثالث استفاده می‌شوند ، در هنگام ورود و خروج نیز با یکدیگر همراه هستند ،  پس به منظور سهولت در یافتن آنها و صرفه جویی در زمان گشتن دنبال کالاها بهتر است تا این محصولات – یا وسایلی با کاربرد مشابه – در قفسه های نزدیک به هم چیده شود .

نهایتاً لازم به ذکر است که راهرو ، قفسه ، ردیف و ستون انبار باید دارای نامگذاری به کمک اعداد و حروف باشد تا علاوه بر امکان ثبت ساده تر در آمار و ارقام ، افرادی که خودشان این وسایل را نچیده اند نیز با توجه به آدرس موجود بتوانند این محصولات را در جاگذاری کالا در انبار پیدا کنند .

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید