0

اجاره انبار در تهران

ویژگی های یک انبار خوب برای اجاره

ژانویه 26, 2019 در 7:39 ق.ظ توسط

ویژگی های یک انبار خوب برای اجاره

زمانی که از ویژگی های یک انبار خوب برای اجاره صحبت می کنیم ، باید در نظر داشته باشیم که این مطلوبیت نسبی بوده و شرایطی که برای نگهداری از یک محصول می تواند ایده آل باشد ، شاید برای محصولی دیگر همچون ورطه ای بی بازگشت ، مواد و کالاهای موجود در خود را به کام نابودی بکشاند .

به عنوان مثال انباری با کف بتنی ، جریان آزاد هوا ، تابش چند ساعته نور خورشید در طول روز و داشتن مسیری صعب العبور با کالاهای موجود در آن ، کیفیت حراست از چند جعبه میوه را دستخوش تغییرات قرار نمی دهد ، اما همینکه مواد غذایی حساس تری همچون مرغ و گوشت به جای آن ها قرار گیرند ، فاسد شده و از بین بروند . از سویی دیگر سردخانه مجهز و تمام مکانیزه ای را در نظر بگیرید که به جای نگهداری از دارویی خاص در دل خود ، پذیرای مصالحی به شدت حساس به برودت و سرما باشد ! بی تردید این محصولات نیز در این انبار پیشرفته ، زیاد دوام نیاورده و غیر قابل استفاده می شوند . با توجه به این توضیحات باید این نکته را در نظر داشته باشیم که قدیمی یا جدید ، کوچک یا بزرگ ، زیبا یا بد قواره و رو باز یا سر پوشیده بودن یک انبار نیست که مطلوبیت آن را تعریف می کند ، بلکه ویژگی های یک انبار خوب برای اجاره را ماهیت ماده و محصول ماست که مشخص می کند . می دانیم که کالاهای نگهداری شده در انبار به طور کلی در دسته های محصولات مصرفی غیر مستقیم در تولید (مانند تجهیزات و مواد مصرفی ماشین آلات خط تولید) ، ملزومات یا مواد اولیه ، قطعات نیمه ساخته (که به دلایلی تولیدشان متوقف شده یا در شرف انتقال به پایگاه دیگری برای تکمیل هستند ) ، محصول نهایی (آماده رسیدن به دست مصرف کننده) ، کالای امانی (که به صورت موقتی نزد انباردار قرار داشته و در تملک شخص دیگریند) ، محصول نامنطبق یا ضایعات  (که ویژگی و صلاحیت استفاده در محصول نهایی را نداشته و همچنین باید از دور خارج شوند) ، کالای وارداتی (که بدون تغییر به فروش می رسند ) و دارایی ثابت (مانند یک میز یا کامپیوتری که سالم بوده اما به هر دلیلی در حال حاضر مورد استفاده قرار نمی گیرد) تقسیم می شوند . هریک از این محصولات فارغ از جنس و کاربریشان ، ویژگی هایی خاص خود دارند که سبب می شود تا تحت شرایط منحصر بفردی نگهداری شوند .

 

اگرچه قصد تبیین تک تک شرایط ایده آل انبار را نداریم ، اما ویژگی های یک انبار خوب برای اجاره  بین همه آن ها مشترک بوده و هر انباری با هر خصوصیتی مستلزم داشتن آن ها می باشد .

 

فضای داخلی انبار : در نخستین ویژگی های یک انبار خوب برای اجاره ، اینکه این محیط دارای فضایی کافی برای دسته بندی اجناس و چینشی استاندارد باشد از اهمیت فراوانی برخوردار است . به عنوان مثال در انبارهایی که در آن ها قفسه قرار می گیرد ، اینکه راهرویی با عرض ۷۰ سانتی متر در وسط و راهرویی با عرض حداقلی نیم متری در حاشیه انبار در نظر گرفته شود الزامیست . این قانون نانوشته از این روی اعمال می گردد تا در مواردی که حجم بار داخل انبار افرایش می یابد ، یافتن یا انتقال محصولات غیر ممکن نشود . در نتیجه اگر انبار مد نظرتان نمی تواند نیازهای شما را برآورده کند ، وقت و سرمایه خود را تلف نکرده و پیش از استقرار در مکان مذکور ، به دنبال مکان بزرگتری باشید .

 فضای خارجی اجاره انبار : اگر هدف از انبار کردن کالا فقط محافظت از آن در برابر هجوم سارقین بود ، محصولات فراوانی را می توانستیم تنها با واسطه حضور چند نگهبان کار کشته ، حتی در وسط بیابان یا نقطه دور افتاده دیگری نگهداری کنیم ! اما به جز عامل فوق ، سلامت خود محصول نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است . به عنوان مثال اگر مواد غذایی در مجاورت زندگی یا عبور حیوانات مختلف نگهداری شده و این جانوران آثار نامطلوبی روی این مواد بگذارند ، شاید کارفرما مجبور به از دور خارج کردن و دور ریختن آن ها شود ، مشکلی که با دیوار کشی حول سازه اصلی انبار تا حد زیادی کنترل می شود . در کنار این عوامل ، محافظت از محصولات در برابر گرما و سرما ، باد ، باران و برف ، گرد و خاک و آلودگی هوا ، نور مستقیم خورشید ، حشرات موذی و ده ها عامل دیگر ، حداقل امکاناتیست که با چارچوب بندی مناسبی پیرامون خود سازه اصلی محقق می گردد .

 

ویژگی سکوی تحویل کالا : سکوی تحویل ، یعنی نقطه ای که بار تازه رسیده قصد ورود داشته و محصولات موجود در شرف خروج هستند ، باید به حدی بزرگ باشد که کامیون و سایر خودروهای سنگین بتوانند وارد آن شوند . این فضای فاقد پله که از نور خوبی نیز برخوردار است ، اگر به نواری نقاله برای ورود و خروج محصولات از انبار به خودرو و بالعکس باشد ، علاوه بر اینکه به کیفیت کار کارگران و بهبود روند ثبت اطلاعات کالا کمک می کند ، باعث می شود تا مواد فاسد شدنی نیز کمتر در محیطی نا مساعد قرار داشته و به سرعت در جای خود قرار گیرند .

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید