0

اجاره انبار در تهران

کد انبار در سوله

نوامبر 30, 2018 در 2:22 ب.ظ توسط

کد انبار در سوله

شاید با شنیدن کلمات کد انبار در سوله ذهن شما یاد اعداد و علم ریاضیات بیافتد . در واقعیت امر نیز این لغات به استفاده از علم ریاضی در فرآیند انبار داری و اجاره انبار اشاره دارند . علمی که به دلیل یکنواخت بودن موضوعش در کار با اعداد و نحوه محاسبات کمتر مورد توجه افراد قرار می گیرد ؛ در حالی که جذابیت های سایر علوم هم چون پزشکی و علوم زیستی افراد بیشتری را به سمت خود جلب می کند . علی رغم بی میلی های افراد به این رشته باید گفت که آن به عنوان زیر بنایی در تمامی رشته ها استفاده می شود و بدون ریاضیات وجود برخی از رشته های مهندسی و فنی کاملاً بی معنا خواهد بود . در علم ریاضیات افراد کار با اعداد و نحوه به ‌کارگیری آن ها در زندگی و انجام امور روزمره خود فرا می گیرند . اگر کمی به کار هایی که در طول روز انجام می دهیم دقت کنیم خواهید دید که در تمامی آن ها خواه و ناخواه از اعداد استفاده می کنیم ؛ زمان‌ بندی ها ، میزان حجم ظروف مختلف ، قیمت کالا ها ، مقدار پول و مثال های بسیاری از این دست همه و همه بر اساس اعداد هستند و نمی توان برای آن ها از مقیاس های کیفی استفاده کرد ، بنابراین زمانی که با کاربرد های علم ریاضیات آشنا شویم ، استفاده از آن برای ما لذت بخش تر خواهد بود . کد انبار در سوله هم از قواعد این علم پیروی می کند تا به تولید کنندگان و کلیه کسانی که کالا و یا اجناس خود را در انبار ها قرار می دهند کمک کند تا از این طریق دسترسی راحت و سریع تری را به موجودی های خود و وضعیت آن ها داشته باشند . بسیاری از سازمان ها و مؤسسات مختلف از سیستم کد دهی به موجودی های انبار استفاده می کنند ، چراکه آن ها دریافته اند استفاده از این سیستم می تواند به کاهش هزینه ، کنترل موجودی ، افزایش سود و افزایش در بهره وری منجر شود .   

 

مزیت های کد انبار در سوله برای استفاده کنندگان از آن

کاهش تعداد نیروی کار

استفاده از این کد ها و تخصیص هر کدام به یک کالا سبب می شود تا چینش و قرارگیری اجناس در انبار نظم خاصی را به خود بگیرد مخصوصاً زمانی که اندازه انبار ها کوچک تر است . این کار دسترسی فرد را در مدت زمان کمتری به کالا ها امکان پذیر می کند ، بنابراین انبار داران از بکار گیری نیرو های اضافی برای پیدا کردن این اجناس و تحویل آن ها خود داری خواهند کرد . با تخصیص کد و نظم پیدا کردن چینش کالا فرد می تواند فضای بیشتری را برای رفت و آمد ماشین آلات فراهم کند ، در نتیجه با ورود یک ماشین جابجایی بار به انبار می توان تعدادی از نیرو های کار را کاهش داد .

 

افزایش در مقدار سود یا کاهش در هزینه ها

وجود درهم ریختگی و تل انبار شدن کالا های فاقد کد ، دسترسی به آن ها را مشکل خواهد کرد . این امر زمانی که بخواهید در کمترین فرصت ممکن کالاهای خود را به بازار تزریق کنید بیشتر اهمیت پیدا می کند ؛ بعلاوه با وجود کد روی هر کالا افراد اطلاعات دقیقی از میزان موجودی ، نوع ، تاریخ ورود به انبار (در مورد کالاهای فاسد شدنی و  اجاره انبار در غرب تهران ، اجاره انبار در جنوب تهران ) ، مدت زمان نگهداری اجناس در انبار و… در اختیار خواهند داشت . فرد می تواند با مشخص شدن زمان ورود یک کالا قبل از فاسد شدن و یا تغییر ویژگی های محصول آن را به فروش برساند یا جهت تزریق در خط تولید مصرف کند؛ بنابراین هزینه های اتلاف منابع کاهش یافته سود شرکت افزایش می یابد .  

 

افزایش در بهره وری

بهره وری یعنی میزان سود یک شرکت در مقابل هزینه ها با حفظ کیفیت محصولات تولیدی ، بنابراین یکی از روش های افزایش بهره وری کاهش هزینه های تولید است . بخشی از این هزینه های تولید را هزینه های انبار داری و یا اجاره انبار در بر می گیرد ؛ تخصیص کد انبار در سوله به دلایل مذکور هزینه های تولید را کاهش داده و بهره وری برای شرکت ها را افزایش می دهد .

 

تعریف دیگر از کد انبار

کد انبار در سوله تنها به اختصاص کد روی کالا ها محدود نمی شود . تمامی انبار ها می توانند در سامانه مدیریت جامع انبارها دارای کد مخصوص به خود باشند . این کد در سامانه در واقع مشخص کننده تمامی ویژگی های انبار از نوع محصولات ، ظرفیت انبار ، محل قرارگیری و یا اجاره انبار در تهران و سایر شهر ها ، تاریخ و نوع مواد دریافتی و تحویلی به انبار خواهد بود تا سیستم مدیریتی کشور در هر لحظه بتواند این اطلاعات را در اختیار بگیرد و با نظارت های خود از ورود کالا های قاچاق و یا احتکار مواد در انبار ها جلوگیری کند .

دیدگاهتان را بنویسید