0

اجاره انبار در تهران

اجاره انبار ماشین آلات

آگوست 22, 2021 در 10:35 ق.ظ توسط

اجاره انبار ماشین آلات

اجاره انبار ماشین آلات : هرگاه در خصوص قدمت ماشین افزارهایی که در کشورمان و کارگاه‌های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد فکر می‌کنم، ناخودآگاه به یاد سخنان یکی از اساتید خودم در دانشگاه می‌افتم که در خصوص تجربه کارکردنش با یک دستگاه تراش قدیمی در یکی از شهرستان های کشور بوده است .

 وی در این ماجرا که مربوط به اوایل دهه ۹۰ شمسی (یک دهه پیش) است در خصوص کار با ماشین افزاری مربوط به دوره جنگ جهانی اول و سازوکاری که این وسیله داشت برای ما توضیحاتی می داد . اگرچه تجربه کار کردن با یک وسیله قدیمی عجیب نیست، اما اینکه چنین وسیله ای به عنوان عضو اصلی یک خط تولید آن هم در دنیایی که جایگزین‌هایی مانند دستگاه های CNC برای آن وجود دارد اندکی عجیب به نظر می رسد.

همانطور که شاید برای شما هم سوال شده باشد ، زمانی که از ایشان دلیل عدم اسقاط کردن این وسیله را پرسیدیم دلایلی نظیر گران بودن ماشین جایگزین، امکان تعمیر و کار با وسیله فعلی ، امکان بازیافت کردن خروجی های معیوب این دستگاه که از قضا تعدادشان هم کم نبود و به طور خلاصه وجود توجیه اقتصادی را دلیل استفاده از این دستگاه می دانستند.

اگرچه استثنائاتی مانند مثال فوق وجود دارند باید گفت که شمار ماشین آلاتی که عمر مفیدشان تمام شده و باید از دور خارج شوند بسیار زیاد بوده و از سویی دیگر دستگاه هایی هم به عنوان جایگزین وارد کشور می شوند مستلزم نگه داشته شدن در مکانی با ویژگی هایی خاص می باشند. اجاره انبار به عنوان نقطه اشتراک دو دسته فوق، جاییست که می توان نمونه های جدید یا قدیمی تر را تا موعد از دور خارج کردن، بازیافت و فروش در آن نگه داشت.

چرا باید دستگاه های بلااستفاده و قدیمی را بواسطه اجاره انبار ماشین آلات به مکان دیگری انتقال داد ؟

  • استفاده بهینه از فضای کارگاهی

پر واضح است که این دستگاه ها فضای مشخصی از کارگاه یا کارخانه ای که می توان استفاده های بهتری از آن کرد را اشغال کرده اند . اجاره انبار ماشین آلات و انتقال این محصولات به آن سبب می شود تا تصمیم گیرندگان این مجموعه بتوانند از فضای باز شده به منظور افزودن دستگاه های جدید یا یک جانمایی بهتر استفاده نمایند .

  • عدم آسیب دیدگی خود دستگاه

گاهی قرارگیری یک وسیله در مکانی خاص به مدتی طولانی سبب می شود تا کارکنان به حفظ سلامت آن اهتمام کمتری ورزیده یا به طور سهوی به آن آسیب بزنند. در چنین مواردی خروج این ماشین از محیط کاری می تواند هم سلامت آن را تضمین کند هم سایر کارکنان را !

  • قطعیت بخشیدن به عدم استفاده از آن

زمانی که یک وسیله بسته بندی شده و به نقطه دیگری انتقال می یابد از اینکه دیگر نمی توان از آن استفاده کرد اطمینان حاصل می کنیم. این در حالیست که عده ای ترجیح می دهند این وسیله در کنارشان بوده و هرازگاهی در مواردی خاص از آن استفاده نمایند . اگرچه امکان استفاده از یک وسیله رویداد نامطلوبی نیست اما این دو گانگی می تواند به عدم فروش یا مستهلک شدن بیش از پیش وسیله مورد نظر منجر شود .

  • فراهم آمدن مقدمات فروش ماشین آلات

زمانی که وسیله ای به انبار منتقل می شود، علاوه بر سهولت در حمل و نقل و امور ترابری ، وابستگی های تولید نیز به آن از بین رفته و مشتریان نیز در زمان کمتر و شرایط بهتری قادر به بازدید از آن هستند .

  • امکان استفاده در مکانی دیگر

گاهی این وسیله تنها به دلیل کمبود فضا و قرار داشتن در اولویتی پایین تر نسبت به سایر ماشین آلات باید به مکان دیگری منتقل شود . با عنایت به اینکه مجموعه انبارهایی نظیر انبارهای پیمان با داشتن امکانات لازم برای بکارگیری از این وسیله نظیر برق سه فاز سبب می شوند تا بتوان از این وسیله در مواردی خاص استفاده کرد، اجاره انبار ماشین آلات بمثابه در اختیار گرفتن یک کارگاه جدید است که در مواردی استثنائی به کمک ما می آید .

انبار ماشین آلات نو

مواردی که تا بدین جا گفته شد بیشتر حول دستگاه های قدیمی و کاکرده بود، این در حالیست که بخشی از مشتریان اجاره انبار ماشین آلات واردکنندگان آن ها می باشند . در همین رابطه با توجه به وزن، حجم و قیمت زیاد این محصولات مکان های زیادی وجود ندارند که بتوانند از این محصولات حراست کنند .

به همین دلیل مجموعه پیش روی با داشتن تنوع در متراژ ، امنیت زیاد، نظارت مستمر و تضمین حفظ سلامت کالا در کنار داشتن استانداردهای مختلف از مراجع ذیصلاح (مثل شهرداری و آتش نشانی) گزینه مطلوبی برای نگهداری از این محصولات می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید