0

اجاره انبار در تهران

انبار عمومی در تهران

نوامبر 23, 2019 در 12:49 ب.ظ توسط

انبار عمومی در تهران

انبار عمومی در تهران : زمانی که به روش های دسته بندی انبارها نگاه می کنیم ، یکی از زیرشاخه هایی که بیش از سایرین خودنمایی می کند تقسیم آن ها به انواع عمومی ، نیمه خصوصی و خصوصی می باشد . برای شرح این موارد و تبیین شباهت و تفاوت های آن ها با یکدیگر ، مقایسه اجاره انبار با استفاده از وسایل نقلیه خالی از لطف نیست .


بیان تفاوت انبارها با مثالی ساده

با فرض اینکه قصد سفر میان دو نقطه را داشته باشیم ، می توانیم استفاده از اتوبوس را حالت عمومی ، عزیمت با تاکسی را حالت نیمه خصوصی و سفر با خودروی شخصی را حالت خصوصی این عمل در نظر گرفت . از آنجایی که احتمالاً همه مخاطبین این یادداشت تجربه استفاده از این وسایل نقلیه را دارند ، به خوبی می دانیم که سفر با اتوبوس از همه روش های دیگر ارزان تر است .

اگرچه می توان دلایل زیادی برای این ارزانی برشمرد اما تجمع ده ها نفر دیگر در کنار شما ، مصرف میزان انرژی و سوختی مشخص برای جابجایی این افراد ، سرشکن شدن هزینه های تعمیرات و نگهداری میان مسافرین ، پرداخت بخشی از هزینه ها از سوی شرکت واحد یا اداره اتوبوسرانی (مراجع بالادستی) و همچنین برقراری سامانه ای که همه اقشار جامعه امکان استفاده از آن را داشته باشند از جمله مهمترین علل این ارزانی می باشد . 


این در حالیست که مشخصاً توقف های مکرر ، اجازه ورود هر نوع شهروندی به داخل اتوبوس ، سرعت پایین حرکت ، شلوغی بیش از حد در ساعات پیک کاربری ، نداشتن سیستم تهویه مناسب ، گرمایشی یا سرمایشی در برخی موارد ، عدم امکان توقف در نقطه مورد نظر مسافرین ، داشتن محدودیت در زمان سرویس دهی و … از مهمترین نارسایی و ضعف های این وسیله نقلیه می باشد . 

 

انبار خصوصی و نیمه خصوصی


این در حالیست که در استفاده از تاکسی بخشی از محاسن استفاده از اتوبوس مانند هزینه اندک حمل و نقل از بین رفته اما به همین نسبت نیز بیشتر معایب مذکور اتوبوس تعدیل می یابد .


نهایتاً اینکه در خودروی شخصی به عنوان مَرکبی خصوصی ، اگرچه هزینه سوخت ، تعمیرات و نگهداری و بخشی از مسئولیت های آن تنها بر عهده شماست ، اما به همین میزان نیز آزادی عمل داشته و هر کجا که دردسری برای دیگران ایجاد نکند می توانید توقف کنید .

در وسیله نقلیه خصوصی سرعت حرکت را خودتان تنظیم می کنید ، فردی بر خلاف خواسته شما سوار این خودرو نمی شود ، در هر ساعتی از شبانه روز در اختیار شماست و راحتی جسمی و روحی شما در مسافرت های درون شهری چند برابر می شود .

مزایا و معایب اجاره انبارهای مختلف


با عنایت به توضیحات فوق می توان اینگونه نتیجه گرفت که در مبحث اجاره انبار در جنوب تهران ، اجاره انبار در غرب تهران یا اجاره انبار در هر نقطه دیگری از این شهر ، چنانچه مجموعه مورد نظر به سمت عمومی شدن پیش برود ، از برخی امکانات و آزادی های عمل آن کاسته شده ، برخی توفیق های اجباری شامل حال شما شده اما مهمتر از همه هزینه های نگهداری از این محصولات کاهش می یابد .

 

 

انبار عمومی در تهران به عنوان مجتمع هایی با ماهیت تجاری ، اماکنی هستند که ممکن است در قالب چاردیواری مسقف ، مسقف بدون دیوار و روباز یافت شوند .

در این اماکن که بر حسب متر مربع اجاره داده می شوند ، دارایی های افراد مختلف بدون اینکه در اتاقکی خاص نگهداری شوند ، در مرز مشخصی از یک تالار یا سوله بزرگ قرار گرفته و بدین ترتیب در مجاورت محصولاتی دیگر متعلق به افرادی دیگر نگهداری می شود .

 

ویژگی انبار عمومی در تهران

گفتنیست که در این نوع روش حفظ و حراست از دارایی های منقول ، اصول نگهداری از سوی خود دست اندکاران انبار رعایت شده و به طور مثال محصولات فرد یا مجموعه ای خاص در مکانی انباشته می شوند که شرایط جوی ، نورپردازی ، تهویه و ترابری با آن ها در تضاد نبوده و هیچ کدام از آن ها روی دیگر تأثیر گذار نباشند . 


انبار عمومی در تهران همانند اتوبوسی که از آن سخن گفتیم شاید امکانات کمتری در مقایسه با انبارهای خصوصی داشته باشد ، اما هم قیمت ارزان تری داشته و هم مناسب امور کوتاه و مدت و دوره ای است ، بدین ترتیب که به جای اجاره یکساله یا شش ماهه یک انبار ، می توان زمان کمتری را در آن سپری کرد .

اشاره به این نکته نیز ضروریست که از نظر امنیتی نیز تهدیدی بیشتر از حالت های خصوصی اموال را تهدید نکرده و در امانتداری مجموعه هایی نظیر انبار پیمان شک و شبهه ای وجود ندارد .

 

در نهایت گفتنیست که گاهی انبار عمومی در تهران به مکان دیگری نیز اتلاق می شود .

زمانی که مجتمع بزرگی که در دل خود دارای ده ها انبار مجزاست به دلیل اینکه سرویس های مشترکی نظیر برقراری نظم و امنیت ، حمل و نقل و امور لوژستیکی ، حسابداری و سایر امکانات مشاع را به طرف قراردادهای خود می دهد با نام عمومی از آن یاد می شود . 

دیدگاهتان را بنویسید