0

اجاره انبار در تهران

انبار صنعتی در تهران

آوریل 25, 2020 در 7:15 ق.ظ توسط

انبار صنعتی در تهران

انبار صنعتی در تهران : زمانی که در خصوص انبارداری صنعتی صحبت می کنیم ، نظر مخاطبین عموماً به سوی دو شاخه متفاوت معطوف می شود :
۱٫    شیوه نوین انباری که مبتنی بر مکانیزاسیون و روش های روز دنیا بوده و خطای انسانی را کاهش می دهد و
۲٫    انباری که وظیفه نگهداری از کالاهای مرتبط با صنعت را بر عهده دارد .
با توجه به این توضیحات باید گفت که انبار صنعتی در تهران به هر دو مورد فوق دلالت داشته و معرف آنها می باشد ، در نتیجه به بررسی این دو مبحث می پردازیم .

انبارداری صنعتی


با نظر به شیوه های کلاسیک انبارداری می بینیم که در سازوکاری که در گذشته برای نگهداری یا عرضه یک محصول انجام می گردید ، تحویل گرفتن یک کالا ، ثبت اطلاعات آن در یک مرجع مشخص ، ترمیم یا بسته بندی آن ها در صورت نیاز ، تحویل این اجناس به افراد واجد الشرایط و ثبت مجدد اتفاقات در کنار حراست شبانه روزی از این اجناس همه آن چیزی بود که یک انباردار موظف به رعایت و تحققشان بود .


این در حالی بود که در این روزها نه نیازی به شناختن روش هایی نظیر فایفو و لایفو بوده ، نه انبار به حدی بزرگ بود که مسئول آن قدرت به خاطر سپردن همه اموال یا کارکنانش را نداشته باشند ، نه اجناس به تنوع امروز بوده ، نه صنایع مصرف کننده کالاهای دپو شده دارای آنچنان سرعتی در روند تولید خود بودند که فقدان لحظه ای یک محصول به ایجاد خساراتی سنگین بیانجامد و نه سازمان های مختلف به منظور تسهیل کار بخش های مهندسی ، بازرگانی یا حسابداری خود ، قسمتی از بار آن ها را روی دوش انبارداران می گذاشتند .


بنا به این توضیحات منظور از انبارداری صنعتی اعمال راهکارهایی به منظور حفظ سلامت محصولات و افزایش سرعت ، دقت و نظم در پذیرش ، چینش و تحویل کالاهای این مجموعه می باشد .
وظایف انباردار انبار صنعتی


در همین رابطه وظایفی به انباردار انبار صنعتی در تهران محوّل می شود که از مهمترین آن ها می توان به 
•    اداره کارکنان و سازماندهی انبار
•    نظارت دقیق به مکان یابی و استقرار کالاها
•    اطلاع رسانی به واحدهای بالا دستی در خصوص موجودی محصولات (به ویژه محصولاتی در شرف اتمام یا بیش از اندازه زیاد در انبار)
•    ثبت اطلاعات همه محصولات بواسطه تهیه کارت انبارداری برای هریک و نصب عوامل شناسایی مانند تگ های RF در نمونه های پیشرفته تر و
•    ایجاد تعاملی مفید و موثر با همه بخش های مرتبط با انبار (به ویژه انبارهایی که به موازات آن کار می کنند) اشاره کرد .
با توجه به این توضیحات میبینیم انبار صنعتی در تهران به شیوه مکانیزه کنترل این مکان تأکید دارد و نه محصولات داخل آن !
 

انبار صنعتی در تهران


می دانیم که همه کارخانجاتی که محصولاتی فیزیکی تولید می کنند سرمایه مادی خود را به صورت مواد خام پیش از تولید ، مواد مصرفی ، محصولات در جریان ساخت و کالاهای ساخته شده نگهداری می کنند که در مواردی محصولاتی وارداتی نیز به منظور فروش به این جمع اضافه می شوند .


در همین رابطه انبار صنعتی به فضایی گفته می شود که در ارتباط مستقیم و پیوسته با یک خط تولید بوده و به صورت مستمر محصولاتی بین آن ها در حال رفت و آمد باشد . بدیهیست که در مجموعه های سرشناسی که در حجم و تنوع زیاد محصولاتی را تولید می کنند ، این انبار دارای مساحت بزرگی بوده یا در تعدادی زیاد مشغول سرویس دهی می باشد ؛ بدین ترتیب که مثلاً انبار شماره ۱ مخصوص مواد اولیه بوده یا انبار شماره ۴به دلیل نزدیکی به راه های ارتباطی مخصوص محصولات در شرف عرضه می باشد .


این در حالیست که مجموعه هایی با سرمایه کمتر که محصولاتی در چنین حجمی ندارند ، با در اختیار گرفتن یک انبار آن را تقسیم بندی کرده و هر گوشه از را به بخشی از این محصولات اختصاص می دهند . در مواردی هم دیده شده است که خرید یا

اجاره انبار به مدت یک سال عملاً برای این سامانه های مقرون بصرفه نبوده و به جز ایامی از سال ، در بقیه روزها خالی از نیروی کار یا محصولی ارزنده هستند .

انبار پیمان ، انباری با امکان نگهداری از کالاهای صنعتی


با کنار هم قرار دادن این موارد خواهیم دید که چه برای مجموعه ای که به یک پایگاه ثابت و همیشگی نیاز داشته ، چه برای مجموعه ای که همه محصولات خارج از خط تولیدش را در یک مکان نگه می دارد و چه کارخانجاتی که تنها در دوره ای مشخص به این ابنیه نیازمندند ، همکاری با مجموعه پیمان واقع در جنوب غربی پایتخت به منظور در اختیار گرفتن انبار صنعتی در تهران اقدامی هوشمندانه بوده و این اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند بنا به سطح نیاز یا بودجه خود ، فضایی با متراژ مد نظرشان را در اختیار بگیرند .


در نتیجه اینکه انبار صنعتی در تهران با این طرز نگرش به ماهیت کالاهای نگهداری شده توجه ویژه ای داشته و نه به جزئیات شیوه های نگهداری از آن ها .
 

دیدگاهتان را بنویسید