0

اجاره انبار در تهران

امنیت انبار اجاره ای

مارس 7, 2020 در 1:03 ب.ظ توسط

امنیت انبار اجاره ای

امنیت انبار اجاره ای : زمانی که شما مالک انباری هستید که اجناس خودتان در آن قرار دارد ، به دلیل اینکه دستتان در اعمال یا نصب راهکارهای امنیتی باز بوده یا افرادی که در آن مشغول به کارند از فیلترهای مستقیم خودتان عبور کرده اند ، مشکلی با مسائل امنیتی آن نداشته و تا حد زیادی از سازوکار صحیحی که بر آن حاکم است آگاهید .

 

ارتباط امنیت انبار و حق تملک آن

حال چنانچه محصولات دپو شده در این مکان در اثر آتش سوزی یا عوامل جوی آسیب ببینند یا در اثر سرقت به کلی ناپدید شوند ، به دلیل اینکه این اموال از دارایی های فرد دیگری نبوده و متعلق به شخص یا مجموعه شماست ، بار مسئولیت آن نیز کمتر بوده و عملاً خسارتی پرداخت نمی کنید .


این در حالیست که اجاره انبار در غرب تهران و اجاره انبار در جنوب تهران یا هر نقطه دیگری ، به جای اینکه مؤجر و مستأجر یکی باشند ، دو شخصیت مجزا با یکدیگر قرارداد می بندند که در این صورت برخی مسائلی که پیشتر گفته شد اهمیت بیشتری می یابند .


از یک سو فرد یا مجموعه اجاره کننده باید از امنیت انبار (به عنوان ابتدایی ترین خواسته و انتظار خود) اطمینان حاصل نماید و از سویی دیگر صاحب امتیاز این ملک نیز باید به منظور نگهداری ایده آل از اموال مستاجرانش همه مقدمات لازم این کار را فراهم نماید ، عملی که سهل انگاری در آن با پرداخت جریمه و خسارات های سنگینی همراه است .

در نتیجه اینکه به عنوان نکات ایمنی که هر دو طرف این قرارداد باید به آن توجه داشته باشند ، به شرح مهمترین نکاتی که باید در امنیت انبار اجاره ای رعایت شود می پردازیم .

 

کنترل دسترسی فیزیکی به محصولات و اطلاعات آن ها


زمانی که از میزان دسترسی به یک انبار سخن می گوییم ، شرکتی با ۵ یا ۱۰ کارمند که همگی یکدیگر را می شناسند مد نظر نیست ! گاهی در انبارهای بزرگ صدها تن به صورت همزمان در فضایی محدود به فعالیت می پردازند . بدیهیست که به علت استخدام ، استعفا یا جابجایی های مکرر بین واحدی نمی توان همه افراد مشغول در یک انبار را شناخت . از این روی آیا افرادی سودجو نمی توانند در روز روشن و با زیرپای گذاشتن چند قانون این انبار ، محصولاتی را از آن خارج کنند ؟ پاسخ مثبت است!


در نتیجه به سامانه های هوشمندی مانند RFID (اسکن اموال و اشخاص بواسطه تگ های الکترومغناطیسی متصل به آن ها) نیاز داریم که با وجود گیت های مخصوص تردد ، موانعی از جنس دیوار و فنس و حتی بازرسی های انسانی ، عبور و مرور خدمه یا کالاها را ثبت کرده و مانع از ورود افرادی غیر خودی یا خروج محصولاتی غیر مطابق با آنچه در سیستم ثبت شده است گردد .

 

تهدیدات سایبری در امنیت انبار اجاره ای


از این گذشته امنیت تنها به مهر موم کردن ورودی و خروجی های یک انبار محدود نشده و گاه دستیابی به اطلاعات آن ها می تواند اثری به مراتب مخرب تر به جای بگذارد . تنها تصور کنید که فردی با رسوخ به لایه های ضعیف امنیتی و دسترسی به برنامه های انبارداری و اطلاع از میزان و ارزش محموله ها ، کیفیت و کمیت تراکنش ها ، هویت رانندگان و وسائل نقلیه ایشان و … ، تعداد محصولی را تغییر داده و یا اجازه خروج آن ها را صادر نماید ، در چنین حالتی خسارات به وجود آمده به مراتب بیشتر از هجوم سارقین به این مکان می باشد .


برای مقابله با این مشکلات ، استفاده از فایروال های قدرتمند ، قرار دادن اطلاعات مهمتر در لفافه هایی امنیتی ، تغییر مستمر رمز و اطلاعات ورود به منظور عدم کاربرد اطلاعات کاربری لو رفته ، صحت سنجی کاتوره ای از اطلاعات و میزان موجودی واقعی آن ها و نظارت بر عملکرد اپراتوران این بخش سلسله راهکارهاییست که برای جلوگیری از تحقق این تهدیدات پیشنهاد می شود .


ناگفته نماند که استفاده از سامانه ای مدیریتی با ضریب امنیت بالا ، علاوه بر جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی سرعت انتقال اطلاعات را نیز بالا برده و سبب می شود تا مدیران ، کارمندان انبار ، پرسنل امنیتی و رانندگان به اطلاعات واحد و غیر قابل هک شدنی دسترسی داشته باشند .

 

استفاده از دوربین های مدار بسته


اگرچه پیش از این از لزوم استفاده از دوربین های مدار بسته در امنیت انبار اجاره ای سخن گفتیم ، اما مهم است که این سامانه دارای ویژگی های زیر باشد :


•    تسلط به همه قسمت های انبار به ویژه راه های ورودی و خروجی
•    عدم وجود نقطه کور و پوشش دادن همه نقاط حتی از چند زاویه
•    فعالیت شبانه روزی و توانایی ضبط و نگهداری تصاویر حداقل به مدت ۱ ماه
•    استفاده از دوربین هایی که با نور محیط همخوانی داشته و
•    امکان شناسایی همه افراد و محصولات که به واسطه بهره مندی از تجارب تیمی متخصص در این زمینه عملی می شود .
 

دیدگاهتان را بنویسید