0

اجاره انبار در تهران

نکات اجاره انبار در تهران

اکتبر 1, 2019 در 9:02 ق.ظ توسط

نکات اجاره انبار در تهران

نکات اجاره انبار در تهران : همانطور که می دانید اجاره انبار در شهرهای بزرگ به خصوص تهران امری اجتناب ناپذیر برای بسیاری از مشاغل و کسب و کارهای بزرگ محسوب می شود. صاحبین مشاغل مختلفی که به نوعی با کالاهای متعددی در ارتباط هستند برای آنکه تعداد مناسبی از این محصولات را همیشه در دسترس خود داشته باشند باید به اجاره فضایی برای ذخیره این کالاها اقدام نمایند؛ اما داشتن انبار به تنهایی کافی نیست  و نیاز به نکات ، جزئیات و زیر و بم های فراوانی دارد که اگر این  نکات اجاره انبار در تهران در این حوزه رعایت نشوند می تواند باعث به وجود آمدن خسارت های بزرگ و کوچک متعددی گردند. در ادامه تلاش می کنیم برخی از نکاتی را که برای اجاره انبار و اداره امور داخلی آن به دانستنشان نیاز دارید ، برشمریم.

 

چیدمان کالاها در انبار


یکی از نکته های مهم در اداره یک انبار چگونگی چیدمان کالاها در آن است . مثلاً در زمان چیدن کالاها بر روی هم باید به این موضوع توجه شود که اولاً این محصولات پس از چیده شدن قابل شمارش باشند و دوماً به نحوی چیده شوند که در اثر لرزش یا ضربه های تصادفی از ارتفاع زیادی سقوط نکنند و باعث بروز انواع خسارات جانی و مالی نشوند. به عنوان مثال می توان گفت که چیدن جعبه ها یا کیسه ها به صورت علامت مثبت ( + ) می تواند باعث کاهش احتمل سقوط و راحتی شمارش آنها شود.

 

وضعیت نگهداری کالاها


باید به خاطر داشته باشید که اجناس موجود در انبار باید به نحوی چیده و نگهداری شوند که در اثر عواملی مانند فشار یا فشردگی بیش از حد آسیب نبینند و یا به خاطر تغییر در خواص شیمیایی و فیزیکی آنها و همچنین به وجود آمدن فعل و انفعالات مختلف باعث بروز خسارت به افراد یا کالاهایی که در اطراف آنها قرار دارند نشوند.

ابزار کار مناسب

استفاده از ابزار کار مناسب برای جابجایی کالاها در انبار و همچنین چیدن آنها در قفسه ها از نکات مهمی است که در بحث نکات اجاره انبار در تهران باید توجه بیشتری به آن کرد. به عنوان مثال برای اینکه از لیفت تراک برای جابجایی اجناس درون انبار استفاده کنیم ابتدا باید این موضوع را بدانیم که کالاها باید بر روی پالت قرار گرفته باشند؛ در زمان استفاده از لیفت تراک که مجهز به بغل گیر می باشد نیز باید به این نکته دقت کنیم که به دلیل  فشاری که بغل گیر لیفت تراک به محصول مورد نظر می آورد از این سیستم فقط برای کالاهایی استفاده کنیم که بسته بندی و محتویات درون آن به واسطه این فشار آسیبی نمی بینند. استفاده از نردبان باید زمانی انجام شود که اجناس در ارتفاع بالایی قرار دارند به نحوی که به شکل عادی در دسترس نیستند ؛ همچنین نردبان تنها برای جابجایی کالاهایی استفاده شود که وزن کمی دارند و احتمال سقوط آنها به دلیل وزن زیاد وجود نداشته باشد.


 جابجایی کالاها 


از دیگر نکات مهم در انبار داری نحوه جابجایی اجناس ، محصولات و کالاهای مختلف در داخل انبار است. جابجایی ها باید با استفاده از وسایل مناسب موجود در انبار و همچنین به دست کارگران آنجا صورت گیرد. همچنین رعایت دقت در این کار به نحوی که هیچ کالایی در طی جابجایی صدمه نبیند از امور مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت. نیروی کار حاضر در انبار باید به این نکته آگاهی داشته باشد که اجناس مختلف دارای ویژگی های متفاوتی هستند و مثلاً برخی از کالاها ممکن است با کوچکترین فشار یا ضربه و یا سقوط از کمترین ارتفاع ممکن نیز آسیب ببینند به همین دلیل اعمال نهایت دقت در جابجایی از وظایف مهم کارگران انبار محسوب می شود.


چگونگی باز کردن بسته بندی محصول


برای باز کردن بسته بندی یک کالا می بایست از ابزار های مناسبی برای این کار استفاده کرد. ابزار هایی نظیر چکش ، مته ، دریل ، اهرم ، کارد ، قیچی و بسیاری دیگر از این دست لوازم ، باید بر اساس وضعیت ، شکل و نوع بسته بندی کالا انتخاب شده و مورد استفاده قرار گیرند. از مهمترین نکات اجاره انبار در تهران در زمان باز کردن بسته بندی کالاها این مطلب است که علاوه بر استفاده از ابزار مناسب برای باز کردن بسته بندی ها ، مواد زائدی مانند تخته ها ، خاک اره ، پوشال ، میخ و دیگر موارد مربوط به بسته بندی ها پس از باز کردن از انبار خارج شده و محل باز کردن آن نیز به سرعت تمیز گردد.
 

دیدگاهتان را بنویسید