0

دسته‌بندی نشده

قیمت اجاره انبار در غرب تهران

می 16, 2020 در 7:03 ق.ظ توسط

قیمت اجاره انبار در غرب تهران

زمانی که در خصوص قیمت اجاره انبار در غرب تهران سخن می گوییم ، بدیهیست که مخاطبین ما افراد ساکن این ناحیه ، کسبه یا مجموعه های صنعتی و تجاری فعّال در این بخش و همسایگان غربی پایتخت که تمایل دارند تا در پایگاهی در تهران برای ذخیره کردن اموال و محصولاتشان داشته باشند هستند .


یکی از ویژگی های خاص نواحی غربی پایتخت مقاربت آن با شهرک های صنعتی و واحدهای صنعتی متعددی به ویژه در قسمت های جنوبی خود می باشد که سبب شده است تا درخواست برای در اختیار گرفتن انبار در این محدوده زیاد شود .


این در حالیست که مصارف شخصی هم بواسطه محلات پرتعداد و ساختمان های مسکونی انبوه نیز نقش پر رنگی در اجاره این املاک پر کاربرد داشته و معادلات قیمتی آن را دستخوش تغییرات قرار دهند .


چه کسانی در پی اجاره انبار در غرب تهران هستند ؟


با صرف نظر از صنعتگران یا تجّاری که از آن ها گفتیم و همچنین عنایت به اینکه عموم اشخاص حقیقی متقاضی در اختیار گرفتن یک انبار در این منطقه ساکن همین نزدیکی ها هستند :


•    افرادی که  قصد مسافرت های بلند مدت یا مهاجرت را دارند ، دوری آن ها از وطن طولانی مدت بوده ، در کشور مقصد به آن ها نیازی نداشته اما در نهایت به وطن خود باز می گردند .
•    افرادی که در شرف اسباب کشی بوده اما به دلیل عدم انطباق برنامه های دو ملک مورد نظر ، ملزم به نگهداری وسایلشان به مدت چندی در یک فضای موقتی هستند ،
•    اشخاص حقیقی که به دلیل نوسازی یا بازسازی محل کار و زندگی خود نیازمند نگهداری از وسایل خود به مدت چند روز تا چند ماه در مکان دیگری هستند ،
•    همسرانی که در شرف جدایی بوده و توانایی یا تمایل زندگی در محلی مستقل ندارند ،
•    کسب و کارهایی که به دلیل فقدان رونق کاری جمع شده و منتظر بهترین مشتری برای واگذاری محصولات خود هستند ( مثلاً مانکن یا کانتر یک فروشگاه پوشاک ، میز و صندلی های یک فروشگاه ، دستگاه های یک باشگاه بدنسازی و …) و
•    در نهایت وکلایی که در پی مأمنی برای انتقال اموال موکلین خود می باشند 
از جمله مهمترین جویندگان قیمت 
اجاره انبار می باشند .

 
عوامل موثر در قیمت اجاره انبار در غرب تهران 


بازار مسکن از آن دست کسب و کارهای خدماتیست که همواره نوسان قیمت داشته است ، اما همینک (اردیبشهت ۱۳۹۹) که در حال گردآوری مطالب مرتبط با  قیمت اجاره انبار در غرب تهران هستم ، عواملی مانند گران شدن بنزین ، اعمال تحریم های اقتصادی ، رکود بی سابقه بازار در اثر شیوع ویروس کرونا و صدور ابلاغیه هایی از سوی اتحادیه های مختلف و مراجع دولتی مبنی بر عدم اجبار مستأجرین در جابجایی حتی با وجود اتمام دوره قراردادشان یا دعوت صاحبان املاک به مشارکتی صمیمانه تر در اجرای این قوانین اضطراری سبب شده است این نوسان به اوج خود رسیده و تعیین قیمت املاک دشوار تر از همیشه گردد .


در همین رابطه به جای اینکه به ارائه قیمتی مکتوب از انبارهای غرب تهران به ساکنین این نواحی بپردازیم (قیمتی که بواسطه تماس تلفنی به صورت لحظه ای امکان پذیر است ) به بررسی عوامل مهم و تأثیرگذار در قیمت اجاره انبار در غرب تهران می پردازیم . 


نوع انبار


می دانیم که انبارها در اشکال مختلفی ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند . در همین رابطه قیمت فضایی که به صورت تخصصی به منظور نگهداری از یک محصول طراحی شده است با مکانی که کاربرد دیگری داشته اما بنا به تمایلات مالک خود به عنوان انبار استفاده می شود تفاوت زیادی دارد .


در همین رابطه گفتنیست که انبارهای سرپوشیده (با دیوار یا بدون آن) ، روباز ، کانتینری و … هریک به نوعی ارزش گذاری شده و اجاره داده می شوند . 

متراژ انبار


بدیهیست که با بزرگتر شدن انبار (با هر نوعی) قیمت آن نیز افزایش می یابد ، در نتیجه توجه به ابعاد یک انبار (حتی ارتفاع آن) می تواند به انتخاب فضایی مناسب یک کاربری خاص بیانجامد . 

محل قرارگیری انبار


گاهی انباری که قصد اجاره آن را داریم با قرارگیری در نقطه ای با دسترسی فوق العاده و متصل به راه های مواصلاتی متعدد محدودیت های آنچنانی از نظر ساعات کاری یا عبور ماشین های حمل بار بزرگ نداشته ، لذا کاربردی تر بوده و دارای بهای بیشتریست . این در حالیست که ممکن است انبار دیگری نیز با ویژگی های فیزیکی مشابه با قرارگیری در نقطه ای بد مسیر یا شلوغ و پرترافیک بارگیری و تخلیه بار را با مشکلاتی روبرو سازد . 


در نتیجه اینکه قرار داشتن این مکان در نقطه ای خوش مسیر (مانند مجموعه انبارهای پیمان ، واقع در بزرگراه آیت اله سعیدی ، ابتدای شهرک ولیعصر) و بیشتر شدن بازدهی آن می تواند به بیشتر شدن قیمت اجاره انبار در غرب تهران  بیانجامد . 

 امنیت


محصولی که در انبار ذخیره می شود بخشی از سرمایه یک کارفرما می باشد که به صورت کالا در انبار نگهداری می شود ، درست همانند نگهداری پول در بانک ؛ لذا باید با حس مسئولیت بالایی از آن ها مراقبت شود .


در همین رابطه علاوه بر رعایت نکات جایگذاری ، انباری که با کمک نیروهای انسانی به طور شبانه روزی محصولات مختلف کارفرمایان خود را تحت مراقبت داشته ، همه مرزهای خود را با سامانه های امنیتی همچون دوربین ، دزدگیر یا سیم خاردار ، سگ های نگهبان و … پوشش می دهد از مکانی فاقد این شرایط گران تر است .

امکانات زیر ساختی


انباری که دارای برق سه فاز ، جرثقیل سقفی ، لیفتراک ، قفسه بندی های استاندارد ، رمپ یا سکوی بارگیری ، نورپردازی مناسب ، و دیگر ویژگی های مطلوب در اجاره یک انبار بوده ، دارای قیمتی بالاتر نسبت به نمونه های فاقد این تجهیزات می باشند . 
 

دیدگاهتان را بنویسید