0

اجاره انبار در تهران

انبار نگهداری کالا

جولای 17, 2021 در 6:04 ق.ظ توسط

انبار نگهداری کالا

انبار نگهداری کالا : به هنگام جستجو برای یافتن یک انبار ، در موارد بسیاری با پسوند «کالا» مواجه می شویم، اما شاید کمتر به این نکته فکر کرده باشیم که ماهیت خود این کالا چه بوده و چه انواعی دارد . در همین رابطه و بنا به تعاریفی که از این اسباب در علم اقتصاد می شود، کالا به جمله سخت افزارهایی گفته می شود که توسط یک فرد یا مجموعه به بازار عرضه شده و در ازای مبلغی پول، با هدف رفع یکی از نیازهای مشتری به وی داده می‌شود .

در تکمیل این توضیحات باید گفت که کالاها در دسته های مختلفی جای می گیرند که از مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

انواع کالاها

  • کالاهای ضروری : تقاضای برخی از کالاها با میزان درآمد رابطه ای نداشته و تحت هر شرایطی در لیست خرید افراد قرار دارند . این محصولات که مثلاً نان یکی از آن هاست به عنوان عواملی غیرقابل حذف از سبد خرید کالاهای ضروری نام دارند .
  • کالای مصرفی : دسته ای از کالاها که با هدف رسیدن به دست مصرف کننده و خریدار نهایی تولید و عرضه می شوند کالای مصرفی نام دارند . این محصولات لزوماً مواد تمام شونده نظیر خوراکی یا محصولات آرایشی و بهداشتی نبوده و به طور مثال یک کتری برقی نیز می توان کالایی مصرفی باشد .
  • کالای واسطه : همانطور که از نام این محصولات بر می آید، کالاهای واسطه محصولاتی هستند که در خط تولیدی دیگر به محصولی در شرف ساخت اضافه شده و یا خود ماده اولیه کالای دیگری می باشند . می توان یک توپ پارچه را مثال خوبی برای این محصولات دانست .
  • کالاهای لوکس : میزان تقاضای این محصولات با سطح درآمد رابطه مستقیم داشته و همانند خرید خودرویی تجملی با افزایش درآمد محبوبیت بیشتری پیدا می کند .

در این تقسیم بندی کشش عرضه محصولات ضروری کمتر از یک و برای کالاهای لوکس و برتر بیشتر از یک می باشد . این پاسخگویی در برابر تغییرات درآمد برای کالاهای معمولی بیشتر از صفر و برای کالاهای پست – که هرچه درآمد بیشتر می شود، تمایل به استفاده از آن ها کمتر شده و محصولاتی گران و با کیفیت تر جایشان را می گیرند – کمتر از صفر می باشد .

انبار نگهداری کالا

پس از آشنایی با انواع کالاها، اینک نوبت به جایگاهی می رسد که باید این محصولات در آن ذخیره شوند . در همین رابطه با عنایت به اینکه کالاهای مصرفی و در جایگاه بالاتر کالاهای ضروری محصولاتی آماده برای فروش به مشتری انتهای زنجیره تأمین هستند، یا خروجی خط تولید یک مجموعه (کارخانه، کارگاه، تولیدی و …) بوده یا محصولی وارداتی می باشند که دپوی آن ها در یک انبار موجب حفظ این محصولات تا موعد فروششان یا انتقال به فروشگاه‌های سطح یک شهر یا کشور می شود .

وجود این نوع انبارها در خارج شهر یا در مجاورت محل تولید سبب می شود تا عرضه کننده از یک سو مشکل ترانزیت و انتقال کالا نداشته و از سویی دیگر بلافاصله پس از بسته بندی به این مکان انتقال یابند . در همین رابطه مجموعه انبارهای پیمان می تواند گزینه مناسبی به منظور انبار نگهداری کالا باشد .

در خصوص انبار نگهداری کالا های واسطه ای نیز قرار داشتن این انبار در مجاورت بخش دوم تولید سبب می شود تا روند این کار به تعویق نیافتاده و واحد تولیدی نظارتی ویژه روی مواد اولیه خود داشته باشد .

در نهایت لازم به ذکر است که در امر دپوی محصولات لوکس، شاید توجه به امنیت یا نزدیکی آن به فروشنده در دل شهر نسبت به مسائل دیگر در اولویت باشد. در ادامه گفتنیست که این محصولات نقطه مقابل کالاهای اساسی نیستند، بلکه در تضاد با کالاهای پست قرار دارند .

اجاره انبار در غرب تهران و اجاره انبار در جنوب تهران

با عنایت به اینکه تهران علاوه بر پایتخت سیاسی بودن کشور، پایتخت تجاری و اقتصادی ما نیز هست، وجود انباری بزرگ در دل آن می تواند برای بیشتر مجموعه های صنعتی و تجاری سراسر کشور یک موهبت بزرگ به شمار بیاید .

در همین رابطه مجموعه انبارهای پیمان با قرارگیری در منطقه ۱۷ شهرداری، با داشتن ده ها واحد مجزا با متراژهای گوناگون این امکان را برای متقاضیان امر به وجود آورده است که با اجاره این واحدها، محصولات خود از هر نوعی که هستند را در آن نگه داشته و بدین ترتیب با فراغ بال به امر تولید و فروش آن ها بپردازند .

دیدگاهتان را بنویسید