0

اجاره انبار در تهران

انبار کالای تجاری

آگوست 16, 2021 در 12:10 ب.ظ توسط

انبار کالای تجاری

انبار کالای تجاری : شاید بتوان گفت که انبارها بواسطه محصولاتی که در آن ها جای می گیرند نامگذاری می شوند . به عنوان مثال چنانچه در سوله ای خالی موادی غذایی را برای مدت مشخصی نگه داریم ، به چاردیواری مذکور انبار مواد غذایی گفته می شود، اگر آن را با ماشین آلات اسقاطی یا محصولات از دور خارج شده پر کنیم عملاً به یک «انباری» تبدیلش کرده ، اگر در آن لوازم خانگی جای دهیم به انباری با همین اسم تبدیل شده و نهایتاً با قرار‌گیری کالایی تجاری در آن به انبار کالای تجاری تبدیل خواهد شد .

در همین رابطه آیا تاکنون به این نکته توجه کرده‌اید که ماهیت و تعریف کالای تجاری چیست؟ بی تردید با شناخت بهتر آن زمینه برای شناسایی و بهره برداری از یک انبار کالای تجاری نیز بیشتر فراهم خواهد شد . در همین رابطه برای آشنایی بیشتر با این محصولات و محل نگهداری از آن ها با ما همراه باشید .

کالای تجاری چیست ؟

کالای تجاری به زبان ساده به همه محصولاتی گفته می شود که به منظور فروش از درگاه‌های قانونی گمرک وارد کشور شده یا از آن خارج می گردند . در همین رابطه ممکن است کالای مد نظر ما همواره در بسته بندی های جدا از هم یا مشخص وارد کشور نشده و در اینجا نیاز به پذیرش یک اقدام تکمیلی مانند تفکیک یا بسته بندی پیدا کند که در اصل تعریف آن تفاوتی ایجاد نمی کند .

اگرچه در کشورمان و در خلال خرید و فروش های خرد، فروشگاه های کوچک و پیشه وران نیز می توانند واسطه دستیابی به کالای مورد نظرمان باشند، اما در بازارهای بین المللی و در راستای خرید کالاهای تجاری، عموماً نقش نمایشگاه و بازارهای خارجی، کاتالوگ یا بروشورهای به دست آمده یا فروشگاه های اینترنتی بسیار پررنگ می باشد .

با گذر از اینکه کالاهایی در تعداد کم و به عنوان نمونه ، قطعاتی که برای مصرف مستقیم وارد کشور شده و محصولاتی که دارای بودجه منطبق با وظایف تعریف شده یک دستگاه اجرایی هستند در زمره کالاهای تجاری جای نمی گیرند، چنانچه هدف از واردات آن‌ها تجارت باشد، روند انجام این کار از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت متوقف می شود .

به عنوان استثنائاتی دیگر وسایل و تجهیزات مورد نیاز واحدهای تحقیقاتی، علمی، پزشکی، آموزشی، آزمایشگاهی، بروشور، کتابچه فنی و تجاری کالا، نقشه های فنی و … در زمره این کالاها قرار نمی گیرد .

 به نظر شما محل نگهداری از این محصولات باید کجا بوده و چه امکاناتی داشته باشد ؟

ویژگی های انبار کالای تجاری

شاید بتوان وسعت و امنیت را در کنار هم دو عامل مهم برای انتخاب و اجاره انبار کالا دانست . در همین رابطه زمانی که قصد ذخیره محصولاتی در حجم زیاد پس از واردات یا پیش از صادرات را داریم، لازم است تا مکانی وسیع با سقف بلند، حداقل دو خروجی، سامانه تقسیم بندی استاندارد ، نور پردازی و تهویه مناسب، سیستم حمل و نقل به روز، درگاه های بارگزاری و تخلیه اصولی ساز و … در اختیار داشته باشیم تا بدین ترتیب علاوه بر حفظ سلامت فیزیکی کالاها، در خلال حمل یا جایگزاری آسیب نبینند .

این در حالیست که خود این محصولات بخش قابل توجهی از سرمایه فرد یا مجموعه اجاره کننده را تشکیل داده و لازم است تا به طریقی ویژه از آن ها نگهداری شود . در همین رابطه عدم وجود حشرات موذی یا نفوذ جانوران به داخل انبار، وجود سامانه های اطفاء حریق ، سیستم های نظارت و دزدگیر در شب و روز، نگهبانی نیروی انسانی، وارسی های دوره ای و عدم امکان دسترسی یا سوء استفاده دیگران از جمله عواملیست که در انبار کالای تجاری از محصولات این افراد نگهداری می کند .

محل مناسب برای اجاره انبار های تجاری

با توجه به اینکه این محصولات یا از طریق کشتی، یا هواپیما یا حتی کامیون به کشورهای دیگر ارسال می شوند، بدیهیست که باید محل نگهداری آن ها با جاده ای اصلی که به سرعت به فرودگاه، بندرهای تجاری یا شاهراه های تجاری متصل می شود نزدیک باشد . با توجه به مرکزیت تهران و وجود شعبه های شرکت های بزرگ در این شهر می توان حدس زد که وجود چنین انباری در تهران مطلوب متقاضیان این اماکن می باشد .

در همین رابطه مجموعه انبارهای پیمان با قرارگیری در مرزهای داخلی تهران، آماده نگهداری از محصولاتیست که به جنوب و غرب تهران منتقل شده و آماده تزریق در بازارهای جهانی می باشند .

دیدگاهتان را بنویسید