0

اجاره انبار در تهران

اجاره انبار پوشاک

فوریه 16, 2019 در 12:49 ب.ظ توسط

اجاره انبار پوشاک

اجاره انبار پوشاک : لباس ، پای افزار و بطور کلی پوشاک به عنوان یکی از نیازهای اساسی زندگی انسان ، از جمله پدیده هاییست که نمی توان اهمیت وجود آن را نادیده گرفته و در هر ناحیه ای که انسان ها در آن مشغول زندگی هستند ، در کنار سایر عرضه کنندگان کالا و خدمات ضروری – مانند فروشگاه های عرضه محصولات خوراکی یا خدمات آموزشی و درمانی – می توان مرکزی نیز ولو کوچک در این خصوص یافت . علاوه بر البسه ای با طراحی بین المللی که برای همه انسان ها در سراسر جهان تولید و عرضه شده و از سوی عامه مردم نیز خریداری و استفاده می شود ، لباس های محلی مخصوص یک شهرستان ، استان و حتی کشور تولید می شود که سبب شده است تا فرهنگ پوشش انسان های مختلف در هر کشور تعریف گردد .

 

با گذر از این مقدمه می دانیم که همه افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند – چه فروشندگان عمده یا جزئی ، وارد کنندگان پارچه ، خیاطان ، واسطه های فروش و جمله افرادی که در این مسیر نقشی را ایفا می کنند – نیازمند ذخیره کردن بخشی از سرمایه خود به صورت کالا می باشند تا این محصولات را در مواقعی از سال که تقاضای بیشتر بوده و نیازمند تولید و واردات بیشتر هستند ،  به بازار تزریق کنند .

به عنوان مثال در پروسه تولید مانتو ، درحلقه اول زنجیره تولید این محصول ، پارچه فروشانی وجود دارند که این محصولات را یا از کارخانه تهیه کرده و یا از کشورهای خارجی وارد می کنند . این افراد به منظور عرضه اصولی و حساب شده پارچه های خود به بازار ، ملزم به نگهداری از این محصولات در انبارهایی هستند که علاوه بر محافظت از چند صد میلیون تومان سرمایه آن ها ، فاقد هرگونه عامل خطر آفرین از جمله مقدمات ایجاد آتش سوزی یا نم کشیدن پارچه ها باشد . چنانچه مرحله دوم این زنجیره تامین را خیاطان در نظر بگیریم ، این افراد نیز از یک سو نیازمند نگهداری از پارچه های تازه وارد شده به مجموعه آن ها پیش از ترسیم الگو و برش هستند و از سویی دیگر نیازمند نگهداری از محصولاتی می باشند که دوخته شده و در شرف ارسال به سفارش دهنده و یا مصرف کننده نهایی می باشد .

اگر فرض کنیم که مغازه داران جزئی فروش نیازمند اجاره انبار پوشاک برای نگهداری از محصولات خود نیستند و قادر خواهند بود تا کالای پشتیبانشان را در خود فضای مغازه جاسازی کنند ، می توان گفت که وارد و تولید کنندگان عمده که به صورت کلی محصولاتی را به فروش می رسانند ، یکی از اصلی ترین مشتریان اجاره انبار در تهران –  بواسطه مرکزیت این شهر و مراجعه متقاضیانی از اقصی نقاط کشور به آن – می باشند .

می دانیم که اول بهار و پاییز به مناسبت عید نوروز و شروع سال تحصیلی – به فاصله شش ماه از یکدیگر – اوقاتیست که فروشندگان لباس در این دوره بیشترین نرخ فروش را داشته و به نیم نگاهی به این ایام ، حتی با وجود ضرر دهی های احتمالی فعالیت خود را ادامه می دهند چرا که همه افراد به خرید لباس نو تمایل داشته و دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی نیز در صورت استطاعت مالی این فرصت ها را برای خرید از دست نمی دهند . همین عوامل سبب می‌شود تا حلقه های زنجیره‌ فوق الذکر خود را به نحوی آماده کنند تا در این دوره انبارهایشان مملو از جنس بوده تا بتوانند نیاز مشتریان را برآورده کرده و خودشان نیز به سود مورد انتظارشان برسند . با توجه به اینکه خیلی از این عوامل حجم تولید و دارایی هایشان بسیار بیشتر از نگهداری در یک مغازه یا فروشگاه کوچک می باشد ، نگهداری از آن ها مستلزم اجاره انبار پوشاک است تا بتوانند این محصولات را در آن نگهداری کنند .

حال هرچه گستره فعالیت این مجموعه بیشتر باشد و یا همانند مثال مانتو که نمونه خارجی چندان زیادی ندارد به صورت اختصاصی در داخل ایران تولید شود ، عرضه کنندگان به اجاره انبار پوشاک بزرگتری نیاز دارند تا بتوانند محصولات مورد نظر خود را در آن نگهداری کنند . به عنوان مثال در مجموعه ای که علاوه بر واردات ، تولید های داخلی نیز دارد ، گوشه‌ای از انبار محل ذخیره و نگهداری از طاقه های پارچه ، قسمتی از آن محل نگهداری از اکسسوریز و افزونه‌های دوختنی می‌باشد که روی هر محصول نصب می گردد ، کالاهای آماده فروش نیز هم که خودشان ده ها مدل مختلف هستند مکانی مخصوصی طلبیده و بلاشک این مجموعه دارای اجناسی می باشد که فصل فروش آنها گذشته و نیازمند نگهداری تا سال آینده و موعد فروش مجدد آنان می باشد ( به عنوان مثال لباس های آستین کوتاه که در زمستان به فروش نمی روند و کاپشن هایی که باید در طول تابستان از آن ها نگهداری شود ) . در نتیجه ابعاد اجاره انبار پوشاک ما باید به حدی بزرگ بوده و قابل تقسیم بندی باشد که بتوانیم همه این ویژگی‌ها را در آن ببینیم و از  سوی دیگر چنانچه این محصولات خود نیاز به بسته بندی داشته باشند ، در این محیط بتوانیم به این امر بپردازیم .

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید