0

اجاره انبار در تهران

اجاره انبار مصالح ساختمانی

نوامبر 24, 2018 در 6:11 ق.ظ توسط

اجاره انبار مصالح ساختمانی

اجاره انبار مصالح ساختمانی نیز مانند اجاره سایر انبار ها متقاضیان خاص خود را دارد . متقاضیان این انبار ها نیاز دارند تا مصالح خود را در مکانی برای مدت مشخص از یک ساعت تا یک سال نگهداری کنند . امروزه روز به ‌روز بر جمعیت کشور افزوده می شود و افراد زیادی متقاضی داشتن مسکنی برای زندگی هستند . این حجم از تقاضا مخصوصاً در کلان شهرهایی چون تهران باعث شده تا تعداد ساخت و ساز ها افزایش یابد و انبوه سازان نیز از کوچک‌ترین فضاها برای خانه سازی چشم پوشی نکنند . خانه های حیاط دار قدیمی جای خود را به برج ها و مجتمع های مسکونی چندین طبقه داده اند . با وجود تمام نکات منفی و مثبت این ساختمان ها ، آن ها به هرحال ساخته می شوند و پیوسته نیز بر تعداد آن ها افزوده می شود . این ساختمان ها برای بلند شدن نیازمند مصالح مختلف چون آجر ، سیمان ، سنگ ، بتن ، سرامیک ، کاشی و مواردی از این قبیل هستند . از طرفی دیگر کارخانه های سازنده این مصالح نیز حجمی از تقاضا را به طور ناگهانی در مقابل خود دیده که روز به روز بر میزان آن نیز افزوده می شود . سازندگان منازل و مخصوصاً انبوه سازان نیز به حجم بالایی از این مصالح نیاز دارند تا پروژه های ساختمانی خود را در حداقل زمان ممکن و با هزینه های کمتر از جهت زمان به انجام برسانند و منازل را در اختیار افراد قرار دهند . شاید بتوان گفت برخی از آن ها توانایی این را دارند که کل تولید چند روز یک کارخانه (مثلاً سیمان) را یکجا خریداری کنند . این حجم بالای خرید مسلماً به محلی برای نگهداری نیز نیاز دارد . تصور کنید شما یک انبوه ساز هستید که در میدان انقلاب پروژه مسکونی را در دست احداث دارید . ترافیک ، حجم بالای رفت و آمد و تراکم ساختمان ها در این منطقه و سایر مناطق مشابه باعث می شود تا نتوانید تمامی مصالح خود را در کنار ساختمان برای استفاده انبار کنید ، بنابراین به اجاره انبار مصالح ساختمانی در نزدیک ترین محل به خود روی خواهید آورد .

 

چرا که اگر بخواهید روزانه این حجم از مصالح را از کارخانه به محل پروژه انتقال دهید ، علاوه بر وقت گیر بودن هزینه های زیادی را بر شما تحمیل می کند . با اجاره انبار در تهران ( در نزدیکی محل مذکور) این امکان برای شما فراهم می شود تا مصالح را از کارخانه به آن منتقل کرده و ضمن حفظ آن ها در برابر شرایط جوی ، این محصولات را روزانه و بر اساس نیاز خود به پروژه تزریق کنید.

در همین حیطه اجاره انبار در جنوب تهران و  اجاره انبار در غرب تهران تنها برای انبوه سازان جذاب نبوده است بلکه کارخانه های سازنده مصالح و فروشندگان آن ها نیز به استفاده از این انبار ها ترغیب شده اند . از دید یک کارخانه دار نزدیکی با بازار هدف دارای اهمیت است و از دید یک فروشنده تحویل سریع تر مصالح به مصرف کنندگان خرد ، چرا که هیچ مصرف کننده خردی برای خرید یک پاکت سیمان یا ۵۰ متر مکعب سرامیک به کارخانه سازنده مراجعه نخواهد کرد . کارخانه های سازنده مصالح ساختمانی برای پاسخ گویی به حجم تقاضای ذکر شده با اجاره انبار مصالح ساختمانی در نقاط مختلف شهرها سعی کرده اند تا بتوانند مصالح را در کمترین زمان در اختیار مشتریان قرار داده  تا فرایند ساخت و ساز به عنوان جزئی از مراحل پیشرفت کشور هیچ گاه متوقف نشود .

در سوی دیگر ماجرا فروشندگان خرد قرار دارند ، آن ها به وجود آمده اند تا نیاز های کوچک برای مصالح ساختمانی را تأمین کنند .  اگر به محل کار آن ها سری بزنید می بینید که  انبار آن ها بسیار کوچک است ، امّا  آن ها چگونه نیاز های یک محله را تأمین می کنند؟ در پاسخ باید گفت که آن ها نیز با اجاره انبار مصالح ساختمانی این مواد را در صورت اتمام موجودی انبار کوچک خود ، از انبار به محل کار خود انتقال می دهند تا بتوانند نیاز های مشتریان را برطرف کنند .

 

برخی از مزیت های اجاره انبار مصالح ساختمانی :

  1. محافظت از مصالح ساختمانی چون سیمان ، گچ  و خاک گچ در برابر بارش باران وبرف
  2. محافظت از سنگ ، موزائیک ، سرامیک و کاشی در برابر تغییرات دمایی (گرما و سرما)
  3. نزدیک بودن به محل اجرای پروژه ای ساختمانی
  4. وجود در نقاط مختلف شهر
  5. هزینه پایین انتقال مصالح از آن ها به انبار های کوچکتر

دیدگاهتان را بنویسید